• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
3

پیمانکاران ترکیه پروژه هایی به ارزش ۲۹٫۳ میلیارد دلار در خارج از کشور را بر عهده دارند

  • کد خبر : 45402
  • 17 دی 1400 - 10:45
پیمانکاران ترکیه پروژه هایی به ارزش ۲۹٫۳ میلیارد دلار در خارج از کشور را بر عهده دارند
یاز اکو_مهمت موش، وزیر بازرگانی ترکیه گفت: شرکت‌های ساختمانی ترکیه درآمد خود از پروژه‌هایی که در کشورهای خارجی انجام می دهند در سال گذشته از 15.2 میلیارد دلار در سال 2020 به 29.3 میلیارد دلار افزایش دادند.

 به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت پیمانکاران ترکیه از بیش از ۱۱,۰۰۰ پروژه ای که در ۱۱۳ کشور انجام داده اند، ۴۵۱٫۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند.
به دلیل همه گیری کووید-۱۹، درآمد شرکت های ساختمانی ترکیه از چنین عملیاتی در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال قبل از آن ۲۰ درصد کاهش یافته و به حدود ۱۵ میلیارد دلار رسیده است. با این حال، اگرچه این اثرات نامطلوب ناشی از همه‌گیری در سال ۲۰۲۱ ادامه یافت، شرکت‌های ترکیه موفق شدند درآمد خود را از پروژه‌های خارج از کشور تقریباً دو برابر کنند.
موش خاطرنشان کرد: برخی از کارهایی که شرکت‌های پیمانکاری ترکیه در سال ۲۰۲۱ انجام داده‌اند در این آمار گنجانده نشده و با اضافه شدن آنها، ارزش واقعی پروژه‌هایی انجام یافته از ۳۰ میلیارد دلار فراتر می‌رود که رقمی نزدیک به رکورد ۳۱ میلیارد دلار است.

وزیر بازرگانی ترکیع گفت : پیمانکاران ترکیه حضور خود را در کشورهای جنوب آفریقا افزایش داده‌اند، اما روسیه همچنان بازار برتر شرکت‌های محلی است زیرا شرکت های ترکیه ای تنها در سال گذشته ۱۱٫۲ میلیارد دلار پروژه در آنجا انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد گفت‌وگو و روابط با این کشور را بهبود بخشد تا فرصت‌های تجاری بیشتری برای شرکت‌های ساختمانی ترکیه ایجاد کند گفت: عراق با پروژه‌های ۳٫۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ دومین بازار بزرگ ترکیه بود.

 

وی گفت: “اوکراین، قزاقستان، ترکمنستان و الجزایر در بین ۱۰ بازار برتر برای پیمانکاران محلی در سال گذشته باقی ماندند.”
به گفته موش، طی ۱۵ سال گذشته، ارزش پروژه هایی که پیمانکاران ترکیه در کشورهای خارجی انجام داده اند به طور متوسط ​​۲۳ میلیارد دلار بوده است و آنها حدود ۶۵۰ میلیون دلار درآمد خدمات ساختمانی داشته اند.

وزیر همچنین خاطرنشان کرد : این اقدامات علاوه بر ایجاد شغل سبب افزایش صادرات مصالح ساختمانی شده و به اقتصاد ترکیه کمک می کند.

اردال ارن، رئیس انجمن پیمانکاران ترکیه، گفت: این صنعت قصد دارد در سال ۲۰۲۲ پروژه های ۳۰ میلیارد دلاری را در خارج از کشور انجام دهد.
 وی افزود: هدف در میان مدت افزایش این درآمدها به ۵۰ میلیارد دلار است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});