• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

سه هزار و ۲۰۰ کیلومترباند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

  • کد خبر : 46517
  • 25 دی 1400 - 13:30
سه هزار و ۲۰۰ کیلومترباند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد
یاز اکو - معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در جریان بارش‌ روزهای اخیر بیش از سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان توسط گروه‌های راهداری برف روبی و نمک و شن پاشی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، غلامرضا رسول زاده، روز شنبه با بیان اینکه در عملیات راهداری زمستانی در بارش های اخیر در همه راه های استان ۷۱۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است، افزود: بیشترین میزان برف روبی در راه های مرند، اهر، جلفا، هشترود، آزادراه تبریز- زنجان، چاراویماق، شبستر، بستان آباد، سراب، تبریز و میانه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از روستاهای شهرستان های مرند، میانه، هشترود، اهر، جلفا، ورزقان و چاراویماق که عموماً در مناطق سخت گذر قرار دارند، مسدود شده است، اظهار داشت: با تلاش راهداران این راه ها نیز در اسرع وقت بازگشایی خواهد شد.

کمک به ۱۵۷ خودرو گرفتار در برف و کولاک در راههای استان

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در بارش روزهای اخیر راهداران به ۱۵۷ خودرو گرفتار در برف و کولاک در راه های مختلف استان کمک رسانی کرده اند.

رسول زاده، با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه استان تحت پوشش راهداری زمستانی است، ادامه داد: ۳۸ منطقه کوهستانی استان نیز برفگیر بوده و این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه و بکارگیری همه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در مسیرهای پرتردد به مترددین جاده ها خدمات رسانی می کند.

وی یادآوری کرد: راهدارخانه های واقع در جاده های اصلی و فرعی نیز جهت امدادرسانی و ارایه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها، تجهیز و آماده سازی شده و راهداران آماده همکاری و تعامل با مسوولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در فصل زمستان هستند.

رسول زاده، به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46517

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});