• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

آذربایجان محموله های فلفل ایرانی آلوده به ویروس را معدوم کرد

  • کد خبر : 46786
  • 27 دی 1400 - 11:45
آذربایجان محموله های فلفل ایرانی آلوده به ویروس را معدوم کرد
یاز اکو - جمهوری آذربایجان اعلام کرد محموله‌های فلفل آلوده به بیماری ویروس چروکیدگی قهوه ای (ویروس روگوز قهوه ای میوه گوجه فرنگی) که از ایران وارد این کشور شده بود را کاملا از بین برده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پایگاه خبری گیاه پزشکی ایران، بر اساس گزارش آژانس امنیت غذایی جمهوری آذربایجان (AFSA)، سه شرکت پالن، آموترید و تیسوت بصورت جداگانه از ماه نوامبر پارسال بیش از ۲۶ تن محموله فلفل از ایران وارد کرده بودند که با نمونه‌برداری و آزمایش فلفل‌ها، مشخص شد محموله ها به ویروس گیاهی خطرناک روگوز قهوه ای آلودگی داشتند.

این آژانس در خبر خود آورده که بر طبق قوانین و ضوابط مربوط به قرنطینه و بهداشت گیاهی این کشور، اگر در محموله ای ویروس مذکور یافت شود تمام محموله باید از بین برده شود. بر همین اساس محموله های دو شرکت آموترید (۷۵۰۰ کیلوگرم) و تیسوت (۷۲۰۰ کیلوگرم) معدوم شدند.

این گزارش می افزاید به رغم هشدار آژانس امنیت غذایی، در حین بازرسی مجدد از انبار شرکت پالن آذربایجان، مشخص شد این شرکت بیش از یازده تن فلفل آلوده (۱۱۶۵۷ کیلوگرم) را خودسرانه و بطور غیرقانونی وارد بازار فروش این کشور کرده که تلاش برای جمع‌آوری این محصولات از بازار ادامه دارد و علیه این شرکت نیز پرونده قضایی باز شده است.

محصولات گیاهی آلوده به بیماریهای ویروسی (ویروس های گیاهی) با هدف جلوگیری از انتشار و آلوده شدن محصولات گیاهی کشور مقصد معدوم می شوند و نه به خاطر خطرات این محصولات برای سلامت مصرف کنندگان. ویروس های گیاهی خطری برای سلامتی انسان ندارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46786

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});