• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

اولویت دیپلماسی ترکیه عادی سازی روابط با رقبای منطقه ای است

  • کد خبر : 48064
  • 06 بهمن 1400 - 12:15
اولویت دیپلماسی ترکیه عادی سازی روابط با رقبای منطقه ای است
یاز اکو_روزنامه حریت اعلام کرد: اولویت کوتاه مدت ترکیه در سیاست خارجی عادی سازی روابط تیره با رقبای منطقه ای از جمله ارمنستان، اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت ارزیابی کلی از سیاست خارجی ترکیه و اولویت‌های آن در نشستی که چند هفته پیش در دفتر ریاست جمهوری ترکیه برگزار شد، تبیین شد و تاکید شد،موفقیت ترکیه در مواجهه با مشکلات داخلی به عملکرد دیپلماتیک این کشور بستگی دارد.

ایجاد یک حلقه بدون مشکل در اطراف ترکیه و عادی سازی روابط دیپلماتیک با ارمنستان و اسرائیل و سایر کشورهای منطقه از ضروریات ذکر شده است.

ترکیه و ارمنستان اولین دیدار خود را در سطح نمایندگان ویژه در مسکو برگزار کردند و توافق کردند که مذاکرات برای آشتی و ایجاد پیوندهای دیپلماتیک و اقتصادی پس از سه دهه ادامه یابد.

دو کشور به عنوان بخشی از اقدامات اعتمادسازی، با آغاز پروازهای چارتر متقابل بین استانبول و ایروان موافقت کردند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از این جلسه، قرار شد مطالعات بیشتری برای راه اندازی پروازهای بین شهرهای مختلف از جمله قارص و وان، شهرهای میزبان اماکن مذهبی و تاریخی مهم و به ویژه وان برای ارامنه انجام شود.

علاوه بر این، شرکت کنندگان در این نشست در مورد نیاز به کارزار مرمت برخی از بناهای معماری تاریخی نزدیک قارص، از جمله پل ها و ساختمان هایی که برای ارامنه اهمیت دارند، صحبت کردند.

علاوه بر این تاکید شد ، افزایش فعالیت‌های تجاری و اقتصادی با ارمنستان باعث آرامش مهاجران ارمنی می‌شود که به نظر می‌رسد در مورد عادی‌سازی روابط با ترکیه تردید دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=48064

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});