• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

۴۱ درصد مدارس استان زنجان نیازمند مقاوم‌سازی

  • کد خبر : 78469
  • 20 شهریور 1401 - 14:15
۴۱ درصد مدارس استان زنجان نیازمند مقاوم‌سازی
یاز اکو - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: بر اساس آخرین سرشماری‌های انجام شده ۴۱ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حمیدرضا اسلامی، با اشاره به تراکم مدارس فرسوده و نیازمند بازسازی در مناطق مختلف استان، عنوان کرد: ۳ درصد مدارس موجود در سطح استان تخریبی محسوب می‌شود و عمده تراکم مدارس فرسوده در سطح استان به تربیت در مناطق ناحیه ۲ زنجان، خدابنده، ابهر، ناحیه ۱ زنجان، سلطانیه، خرم‌دره و ماه‌نشان قرار دارد.

وجه تمایز مدرسه سبز

وی با اشاره به وجه تمایز مدرسه سبز که برای اولین‌بار در کشور در استان زنجان ایجاد شده، با سایر مدارس موجود در استان، اظهار کرد: در این مدرسه برای اولین‌بار از عایق‌ حرارتی در همه وجوه و اضلاع خارجی و سقف کلاس‌ها، پنل‌های فوتولایت (خورشیدی)، سیستم بازیافت آب‌های خاکستری و تفکیک زباله، ایجاد سیستم گرمایش و سرمایش بهینه استفاده شده که مجموع این ویژگی‌ها در یک مدرسه تا پیش از این سابقه نداشته است.

کمبود مدارس در شهرک‌های اقماری زنجان

اسلامی با اشاره به مسئله کمبود مدارس در شهرک‌های اقماری زنجان و نقش اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ایجاد مکان‌های آموزشی این مناطق، تصریح کرد: متاسفانه در مناطق شهرک‌های اقماری تعهدات ایجادکنندگان شهرک‌ها مبنی بر احداث مدارس اجرا نشده و تنها فروش قطعه صورت گرفته و زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد نشده است. علاوه بر این موارد، بر اساس قوانین موجود به ازای ۲۰۰ واحد مسکونی باید مراکز آموزشی مورد نیاز این واحدها نیز ایجاد شود که انبوه‌سازان در این شهرک‌ها نیز به تعهدات خود عمل نکردند، لذا با کمبود مدارس در این مناطق مواجه هستیم. همچنین این اداره‌کل طبق روال کار، با توجه به محدودیت‌های اعتباری در اغلب شهرک‌های اقماری اقدام به ساخت فضاهای آموزشی از محل اعتبارات ملی و استانی کرده است که این تعداد پاسخ‌گوی حجم قطعات تحویلی توسط شرکت‌های تعاونی نیست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به مدارسی که در سطح استان مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته و برای سال تحصیلی جدید استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۹۲ کلاس درس در قالب ۱۳ پروژه در مناطق قیدار، طارم، زنجان، انگوران، خرم‌دره، گرماب، ماه‌نشان و سجاسرود مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته و برای سال تحصصیلی جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});