• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

بیش از ۳۰ تذکر کتبی به اخبار غیرموثق رسانه‌های آذربایجان شرقی داده شده است

  • کد خبر : 48678
  • 10 بهمن 1400 - 20:00
بیش از ۳۰ تذکر کتبی به اخبار غیرموثق رسانه‌های آذربایجان شرقی داده شده است
یاز اکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در طول سالجاری، بیش از ۳۰ تذکر کتبی به اخبار غیرموثق رسانه‌های استان داده شده و تخلفات موجود به معاونت مطبوعات و رسانه وزارت خانه ارجاع یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سید قاسم ناظمی روز یکشنبه، ۱۰ بهمن ماه، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به جلسات این اداره کل در راستای تشریح جریان سازی رسانه‌ای در حوزه کرونا، اظهار کرد: فضای تبلیغات محیطی که برای بخش خصوصی است را برای اطلاع رسانی پیام‌های بهداشتی اختصاص دادیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با رسانه‌های مجازی که عموما هم غیررسمی هستند، در مضیقه قرار دارد زیرا قانونی برای ساماندهی آن‌ها نداریم.

وی با بیان این‌که کلید ارتباط رسانه‌ها با دستگاه‌های استان، تولید محتوا است، ادامه داد: باید دستگاه‌های اجرایی استان به خصوص دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تولید محتوا انجام دهند. در غیر این صورت رسانه‌های مختلف دست به انتشار اخباری با منابع غیررسمی می‌زنند.

ناظمی گفت: اگر در هنگام بروز شایعات و اخبار دروغ نتوانیم مطالب درست را انتشار دهیم، عقب خواهیم ماند و تذکرهای داده شده نیز کارساز نخواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه فقط صداوسیما و رادیو تلویزیون نیست بلکه بخش عمده‌ای از مخاطبان در فضای مجازی اخبار را دریافت می‌کنند و متاسفانه ما در این زمینه هنوز به روز نشده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم جدی تر شدن ضمانت اجرایی مصوبات شورای اطلاع رسانی استان، ادامه داد: دستگاه‌ها باید ملزم به پاسخگویی به رسانه‌ها شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت ۵۰۰ رسانه مجوزدار آنلاین و مکتوب در استان خبر داد و گفت: تولید اخبار در حوزه مجازی و برخط افزایش یافته و لازم است تا با استفاده از ابزارهای گرافیکی جدید، به خصوص در حوزه کرونا محتوا تولید کنیم.

در ادامه این جلسه، جلال شیری، معاون پژوهشی دانشگاه تبریز اعلام کرد: تعدادی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان دانشگاه تبریز در حوزه تولید محتوا و تصاحب فضای مجازی فعال بوده و می‌توانیم از این ظرفیت برای انتشار مطالب و موارد مربوط به آگاه سازی مباحث کرونایی در استان بهره بگیریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=48678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});