• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

خط انتقال گاز زنجان به نیروگاه آرین به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 65634
  • 17 خرداد 1401 - 11:45
خط انتقال گاز زنجان به نیروگاه آرین به بهره برداری رسید
یاز اکو - مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز کشور از انتقال گاز و آغاز بهره برداری خط لوله انتقال گاز زنجان به نیروگاه آرین شماره ۲ و انجام عملیات اتصال نهایی و تزریق گاز به خط لوله مذکور به طول هفت هزار و ۴۹۳ متر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور، فیروز خدائی افزود: عملیات اتصال نهایی نیروگاه آرین، منشعب از خط ۴۸ اینچ زنجان – تبریز در راستای انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره ور گاز طبیعی به صنایع مهم و کلیدی در حداقل زمان ممکن با موفقیت انجام شد.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز افزود: این عملیات با برنامه ریزی دقیق و تلاش تیم عملیاتی زبده و متخصص به مدت ۷۲ ساعت برنامه ریزی شده بود که با تلاش شبانه روزی همکاران این منطقه و شرکت گاز استان زنجان در کمتر از زمان تعریف شده و حداقل هدررفت گاز با ایمنی و موفقیت کامل به اتمام رسید.

خدایی با قدردانی از تلاش همکاران منطقه ۸ در انجام این عملیات، اظهار کرد: پس از انجام عملیات آزمایش هیدرو استاتیک خط مذکور، برشکاری، جوشکاری و اتصال نهایی به شیر هات تپ و رادیوگرافی سرجوش ها و تزریق گاز، به منظور حصول اطمینان از سلامت خط، نشت یابی وکنترل های لازم انجام و خط لوله مذکور در سرویس قرار گرفت.

وی یادآور شد: تاسیسات تقویت فشار گاز زنجان به منظور تحت پوشش قراردادن استان های زنجان و آذربایجان شرقی با ظرفیت انتقال ۶۰ میلیون متر مکعب در روز، با دارا بودن سه دستگاه توربوکمپرسور با توان کل ۵۰ مگاوات، در سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، منطقه هشت انتقال گاز از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ایران است که با سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخشی از استان های زنجان، کردستان و گیلان و پایانه صادراتی انتقال می دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});