به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، سردار “حسین عبدی” با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی فوریت های پلیسی ۱۱۰ اظهار داشت: با استناد به گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، قریب به ۲ درصد از جامعه افراد ناشنوا یا با افت شنوایی تشکیل می دهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت های پلیسی نبوده و علیرغم اقدام های بسیار خوب پلیس در حوزه خدمات رسانی به شهروندان، تاکنون نتوانسته ارتباط مناسبی برای رسیدگی به نیازهای پلیسی این قشر برقرار کند.
وی در ادامه افزود: ضمن اینکه برخی از هموطنان به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ نمی باشند که بحمدالله امروز و با رونمایی سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ این امکان فراهم شده که این افراد با پلیس در ارتباط باشند.
فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی هدف از راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت های پلیسی را خدمات رسانی پلیس به همه افراد جامعه از افراد سخت گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلفی به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند در راستای تحقق شعار پلیس هوشمند و پاسخگو با تاکید و اهتمام، سرعت و دقت برشمرد و افزود: ترویج عدالت اجتماعی و تساوی حقوق شهروندان، دستیابی به سایر مسیرهای ارتباطی شهروندان با پلیس ، بهره گیری از توان بالقوه مردمی در تامین امنیت جامعه و … از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه پیامکی است.
سردار “عبدی” در تشریح قابلیت های سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ یادآور شد: تعریف شماره مختص هر استان برای دریافت و ارسال پیام کوتاه ( پیش شماره ۱۱۰ و کد استان) به عنوان مثال استان آذربایجان شرقی ۱۱۰۴۱ ، تهران بزرگ ۱۱۰۱۱۰ و سایر استان ها براساس کد استانی، دریافت پیامک در حوزه های عملیاتی و … از قابلیت های این سامانه می باشد.