• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

نماینده مجلس: وزارت صمت تاسیس شرکت مس آذربایجان را اولویت دهد

  • کد خبر : 48751
  • 11 بهمن 1400 - 13:00
نماینده مجلس: وزارت صمت تاسیس شرکت مس آذربایجان را اولویت دهد
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: تاسیس و راه اندازی شرکت صنایع مس آذربایجان باید جزو اولویت‌های وزارت صمت باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد علیرضابیگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه ایجاد شرکت صنایع مس آذربایجان جزو مطالبات به حق مردم این خطه است، از روند کند فرآیند اداری تاسیس این شرکت ابراز تاسف کرد و افزود: با وجود اینکه طی هفته های اخیر جلسات متعددی با حضور وزیر صمت و مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد، اما روند کلی چندان رضایت بخش نیست.

وی اظهار داشت: در ادامه این روند نامبارک، اخیرا” نامه معاون وزیر صمت در خصوص تشکیل هلدینگ شرکت ملی مس منتشر شده است که هشداری داده شد تا بلکه جلوی عدم ایفای تعهدات وزیر محترم گرفته شود.

علیرضابیگی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت ملی مس ایران یک بنگاه اقتصادی خصولتی است، دیگر نمی تواند عنوان ملی بودن مثل شرکت های ملی نفت و گاز را یدک بکشد و عدم تحقق مطالبات مردم آذربایجان و کارکرد غیرعادلانه در فراهم سازی فرصت برای این منطقه، با تفاسیر موجود ادامه خواهد داشت.

وی به نامه اخیر معاون وزیر صمت اشاره و اضافه کرد: این نامه به هیچ عنوان از تفکیک صحبتی به میان نیاورده است و تنها حکایت از تشکیل لایه بندی جدیدی دارد که همچنان سیاست گذاری در توسعه، سرمایه گذاری و اشتغال را در اختیار خواهد داشت، کما اینکه در جلسه اخیر وزارت صمت خبری از تحقق تعهدات نبود و موضوع سهم آذربایجان از شرکت ملی مس در سرمایه گذاری و انجام مسئولیت های اجتماعی از جمله انتقال مالکیت باشگاه تراکتور مورد توجه قرار نگرفت.

علیرضابیگی با بیان اینکه مردم آذربایجان باید در جریان این امور قرار بگیرند، گفت: موضوع انتقال باشگاه تراکتور در این زمینه دچار دغلکاری شده و سطح موضوع به باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه تنزل پیدا کرده است که این به معنی استمرار بی سرو سامانی های گذشته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=48751

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});