• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

میانگین نرخ تورم در آذربایجان شرقی دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است

  • کد خبر : 7966
  • 27 اسفند 1399 - 12:15
میانگین نرخ تورم در آذربایجان شرقی دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، گفت: میانگین نرخ تورم در آذربایجان شرقی دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، داود بهبودی، با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان آذربایجان شرقی کمتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: نرخ تورم در استان برخلاف نرخ بیکاری که کمتر از میانگین کشور است، بسیار نوسانی است و در مجموع شاخص‌ها، بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه در محاسبه نرخ تورم، میانگین قیمتی ۳۶۰ قلم کالا محاسبه می‌شود، افزود: برخی کالاها ۶۰ درصد و برخی ۲۰ درصد افزایش قیمت دارند ولی میانگین این محاسبات، نزدیک به ۴۰ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، خاطر نشان کرد: در دو سه ساله اخیر مخصوصاً از سال ۹۷ تاکنون، میانگین تورم استانی ماهانه، فصلی و دوازده ماهه و نقطه به نقطه از میانگین کشور بالاتر است.

وی با اشاره به دلایل بالا بودن میانگین نرخ تورم کالایی در آذربایجان شرقی گفت: بخشی از علت بالا بودن نرخ تورم در استان، به سبد مصرفی ما برمی‌گردد که برخی کالاهایی مصرف می‌شود که شاخص قیمتی بالایی دارد.

بهبودی تصریح کرد: نرخ تورم آذربایجان شرقی، هم در شاخص خوراکی و هم در شاخص خدماتی و غیرخوراکی و مسکن و… از میانگین کشور دو درصد بالاتر است.

وی افزود: اگر نرخ تورم کشوری حدود ۴۰ درصد باشد، در آذربایجان شرقی، نرخ تورم سالانه حدود ۴۲ درصد است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});