• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

ساماندهی سگ‌های بلاصاحب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری تبریز است

  • کد خبر : 48763
  • 11 بهمن 1400 - 14:00
ساماندهی سگ‌های بلاصاحب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری تبریز است
یاز اکو - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر تبریز مسئله‌ی ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را یکی از مهمترین دغدغه‌های شهرداری تبریز عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، یونس فاتح در جلسه‌ای که با رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز داشت از دغدغه‌ها و نگرانی‌های شهروندان در خصوص سگ‌های بلاصاحب اظهار کرد: در چند ماه اخیر گزارش‌های زیادی مبنی بر پرسه سگ‌های بلاصاحب در اقصی نقاط شهر به ما رسیده است و شهروندان از این بابت ابراز نگرانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: بعد از نشست‌های مختلف با کارشناسان امر، تشکل‌های مردم نهاد حامی حیوانات و مسئولین ذی‌ربط تصمیم بر عقیم سازی این سگها گرفته شد که امیدواریم بتوانیم با همکاری دانشکده‌ی دامپزشکی دانشگاه تبریز این تصمیم را هرچه سریعتر و با رعایت تمامی نکات بهداشتی عملی کنیم.

فاتح مسئله‌ی ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را حساس خوانده و بیان کرد: مردم از وجود این سگها در سطح شهر احساس نگرانی می‌کنند چرا که هم از لحاظ روانی بر روی مردم تاثیر می‌گذارد و هم باعث بی‌نظمی در اکوسیستم می‌شود.

وجود سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر موضوعی بسیار مهم است

سید حسن موسوی، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: هماهنگی‌های لازم برای همکاری با سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در خصوص موضوع سگ‌های بلاصاحب انجام شده و تصمیماتی نیز گرفته شده است.

وی، مسئله سگ‌های بلاصاحب را بسیار پر اهمیت خوانده و افزود: این بحث در جامعه با التهاب زیادی مواجه شده است و نگرانی شهروندان به خاطر سلامت فرزندان خود کاملاً منطقی و قابل درک است لذا باید برای این مشکل چاره‌ای اساسی و بلندمدت اندیشید.

موسوی در مورد عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب از طرف دانشگاه تبریز اعلام آمادگی کرده و افزود: باید در این مسئله احساسات شهروندان را هم در نظر گرفته و به احساسات و عواطف شهروندان عزیز احترام قائل شد و عقیم سازی این سگها با رعایت تمامی موارد بهداشتی انجام شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=48763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});