• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

افتتاح ۱۰ واحد صنعتی، معدنی و زیرساختی در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 48768
  • 11 بهمن 1400 - 14:30
افتتاح ۱۰ واحد صنعتی، معدنی و زیرساختی در آذربایجان غربی
یاز اکو - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر ۱۰ واحد صنعتی، معدنی و زیرساختی در استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، غلامرضا بابایی امروز ۱۱ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: بمناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر ۱۰ واحد صنعتی، معدنی و زیرساختی در استان بصورت نمادین با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۱۹۵ واحد صنعتی با حجم سرمایه گزاری بیش از ۲۸ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفته و وارد مدار تولید شداند که با بهره برداری از این واحدهای تولیدی صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۲ هزار و ۸۷۱ نفر فراهم شده است.

بابایی تصریح کرد: امسال در حوزه صنایع به لحاظ صدور پروانه بهره برداری ایجادی و یا توسعه واحدهای صنعتی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۲۴ درصد افزایش داشتیم و از لحاظ حجم سرمایه گذاری نزدیک به ۱۲۰ درصد و در حوزه اشتغالزایی بیش از ۱۴ درصد افزایش را شاهد بودیم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۲ هزار ۹۱ فقره جواز تأسیس و توسعه با حجم سرمایه گذاری ۷۷۰ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال و با پیش بینی ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۶ هزار و ۳۳ نفر صادر شده است.

بابایی خاطر نشان کرد: در زمینه صدور جواز تأسیس و توسعه طی ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به لحاظ صدور جواز بیش از ۵۷ درصد، از لحاظ حجم سرمایه گذاری انجام شده بیش از ۶۷۶ درصد و به لحاظ ایجاد اشتغال نزدیک به ۶۸ درصد افزایش را شاهد بودیم.

رییس سازمان صمت آذربایجان غربی بیان کرد: در دهه فجر امسال برای اولین بار در استان و در شهرستان بوکان واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره آهن برای جلوگیری از خام فروشی این ماده معدنی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که با فعالیت این واحد علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای مواد معدنی استان واحد مذکور موتور محرکی برای فعال سازی معادن آهن راکد در استان نیز محسوب خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=48768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});