• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

۸۰ درصد پروژه پایاب سد خداآفرین تکمیل شده است

  • کد خبر : 50633
  • 24 بهمن 1400 - 13:00
۸۰ درصد پروژه پایاب سد خداآفرین تکمیل شده است
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 80 درصد پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین با سرمایه‌گذاری 8 هزار میلیارد تومانی آماده بهره‌برداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، خلیل نیکشاد در مراسم افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی پارس‌آباد اظهار کرد: با موافقت مقام معظم رهبری و از مرداد سال ۹۳ برای این طرح عظیم آبی، خاکی بیش از ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و تا ۲ سال آینده به شکل کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح عظیم انتظار می‌رود میزان تولید محصولات کشاورزی تا یک میلیون تن در شمال استان افزایش یافته و ۴۲ هزار هکتار به اراضی آبی حاصلخیز شمال استان افزوده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این پروژه در ۴ ناحیه عمرانی در حال اجراست که در ۲ ناحیه کشت و زرع انجام می‌شود و ۲ ناحیه دیگر نیز شاهد کشت محصولات متنوع آبی خواهیم بود.

نیکشاد پارس‌آباد را قلب تپنده کشاورزی کشور و منطقه برشمرد و افزود: در این شهرستان بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی تولید می‌شود که عمده آنها در داخل و بخشی نیز به خارج صادر می‌شود.

وی تولید صد درصد بذر سرگوم و ۹۰ درصد بذر ذرت ۷۰۴ را در این شهرستان یادآور شد و خاطر نشان کرد: تولید بذر کلزا و گلرنگ در این شهرستان از دیگر افتخاراتی است که به همت کشاورزان به نتیجه رسیده است.

نیکشاد از توزیع یک‌هزار تن بذر سرگم گواهی شده در سال زراعی جاری خبر داد و اضافه کرد: شهرستان پارس‌آباد در چند سال اخیر به قطب تولید بادام زمینی تبدیل شده و بیش از ۵۰ هزار تن محصول مرغوب تولید و با بسته‌بندی و فرآوری روانه بازار مصرف می‌شود.

وی جایگاه این شهرستان را در تولید محصولات گلخانه‌ای نیز یادآور شد و بیان کرد: هم اکنون ۱۴۰ هکتار بهره‌برداری از گلخانه‌های این شهرستان آغاز شده که تولید ۲۰۰ تن محصولات متنوع هدف‌گذاری شده است.

نیکشاد این محصولات را فلفل دلمه‌ای، لوبیا، خیار، گوجه فرنگی و موز اعلام کرد و ادامه داد: با حضور سرمایه‌گذاران سایر استان‌ها توسعه کشت گلخانه‌ای در این شهرستان و تولید محصولات با ارزش افزوده نظیر موز و آناناس ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امیدواریم شهرستان پارس‌آباد همچنان جایگاه ممتاز خود را در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی حفظ و ارزش افزوده این بخش نصیب فعالان این حوزه شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50633

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});