• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

گرانی گوشت موجب کاهش پوست مورد نیاز صنعت چرم است

  • کد خبر : 50975
  • 27 بهمن 1400 - 10:45
گرانی گوشت موجب کاهش پوست مورد نیاز صنعت چرم است
یاز اکو - مدیرعامل شهرک چرمشهر تبریز اعلام کرد: گرانی گوشت باعث کاهش کشتار دام در کشور شده و همین موضوع مشکلات جدی در تأمین مواد خام همچون پوست مورد نیاز واحدهای چرم سازی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مهدی امینی در یک گفت و گوی خبری افزود: سازمان دامپزشکی کشور واردات پوست گاو را ممنوع کرده بود، در نتیجه به علت پایین بودن میزان تولید داخلی این بخش با کمبود مواجه شد.

وی اضافه کرد: حالا هم واردات داریم، اما طبق قانون تنها واحدهای حقوقی قادر به وارادت هستند، در حالی که بیش از ۹۵ درصد واحدهای تولید چرم حقیقی است و این یعنی جفا در حق آنها، چون مجبور هستند با واسطه خرید کنند.

مدیر عامل شهرک چرمشهر تبریز درباره وضعیت شهرک نیز گفت: مکان یابی و احداث کارخانه‌ها از سال ۱۳۶۲ آغاز شد؛ در سال ۱۳۸۵ با پشتکار فعالان چرمشهر، این شهرک به عنوان نخستین شهرک صنعتی تخصصی با گرفتن پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن استان به ثبت رسید.

امینی ادامه داد: عمده تولید چرم کشور در سه شهر تبریز، تهران و مشهد انجام می‌گیرد که از این بین تبریز به عنوان تولیدکننده چرم سنگین (رویه گاوی، سراجی، رومبلی)، تهران چرم سبک و سنگین (گوسفندی، گاوی، آستری) و مشهد چرم سبک (بزی، گوسفندی، آستری کفش) شناخته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۶۰ واحد تولیدی در شهرک مستقر هستند، اما ۲۲۰ واحد فعال است که برای ۴ هزار نفر شغل ایجاد کرده اند.

امینی افزود: نزدیکی به خطوط ارتباطی نظیر فرودگاه بین المللی و راه آهن تبریز و نیز گمرک استان و مجاورت با منطقه ویژه اقتصادی سهلان، اهمیت شهرک صنعتی چرمشهر را به عنوان نخستین شهرک تخصصی چرم در کشور دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: حدود ۸۵ درصد چرم تولیدی کشور یعنی چیزی حدود ۵۵ تا میلیون فوت مربع از تبریز است؛ ۹۰ درصد از صادرات نیز سهم تبریز است و ترکیه، کشورهای آسیای میانه، روسیه، چین و جنوب شرق آسیا مقصد صادرات چرم تبریز است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50975

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});