• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
مدیرعامل شرکت عمران شهر سهند در خصوص اغاز اخذ عوارضی در ازاد راه تبریز_ سهند عنوان کرد:

شرمنده مردم سهند هستیم اما عوارضی باید گرفته شود

  • کد خبر : 51011
  • 27 بهمن 1400 - 13:00
شرمنده مردم سهند هستیم اما عوارضی باید گرفته شود
یاز اکو - عباس مصطفوی گفت: به شرایط اقتصادی مردم سهند واقفیم ولی چاره ای جر اخذ عوارضی و پرداخت سهم پیمانکار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، عباس مصطفوی با بیان اینکه کلنگ آزادراه تبریز _سهندسالها پیش به زمین زده شد تا شهروندان شهر جدید سهند که بخش عمده‌ای از آنان را سرریز جمعیت کلانشهر تبریز تشکیل می‌دهند، بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن به تبریز دسترسی داشته باشند و امکان توسعه شهر جدید سهند نیز فراهم شود، اما اجرای این طرح مهم و بهره برداری از آن علیرغم وعده مسئولین وقت شهرستانی و استانی در طی سال های گذشته بطور مکرر به تأخیر افتاد گفت:در این میان تنها ماموریت بنده در شهر جدید سهند براساس تکلیف مسئولین استانی و کشوری که سرآغاز آن تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۱۹ بوده، تحویل قرارداد آزادراه با یک و نیم درصد پیشرفت فیزیکی و رساندن آزادراه به بهره‌برداری بود.

وی افزود: خوشبختانه این مهم تحقق یافت و هم اینک مردم شهر جدید سهند از این ازاد راه تردد می کنند، ولی همان طور که مستحضر هستید آزادراه تبریز-سهند با ۱۵ کیلومتر طول به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده است.

وی تصریح کرد:حال که مقرر است عبور از این آزادراه با اخذ عوارض همراه گردد، به استحضار می رسانم بنده نیز به مسائل و مشکلات و فشار اقتصادی وارده بر مردم واقف هستم و شرمنده همه شما بزرگواران هستم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر سهند گفت: مکاتبات متعددی با نمایندگان و مسئولین در این خصوص انجام شدولی به دلیل تصویب پروژه با عنوان پروژه مشارکتی در هیئت دولت، تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی و شهرهای جدید اخذ عوارضی می باشد.

وی افزود: این مهم در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ لازم و اجرایی بوده و به شریک پروژه ابلاغ شده است.

عباس مصطفوی تاکید کرد: بنابراین اخذ عوارض الزامی بوده و سامانه اخذ عوارض سیستم متمرکز داشته و توسط بخش خصوصی و زیر نظر شرکت آزادراه های کشور انجام وظیفه می نماید.

وی اضافه کرد: با این حال اصولا می بایستی قبل از شروع اخذ عوارض اطلاع رسانی در این خصوص انجام می‌شد.

عباس مصطفوی با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی در این پروژه از بابت ضرورت اخذ عوارض از تک تک بزرگواران و اهالی شهر جدید سهند شخصا عذر خواهی می نمایم، گفت: ولی همان گونه که استاندار آذربایجان شرقی در سفر اخیر به سهند خود گفتند ،می بایستی طوری رفتار نماییم که سرمایه گذاران در استان جذب شوند چراکه سرمایه گذار این پروژه به امید اخذ عوارض از این پروژه، سرمایه گذاری کرده است.

عباس مصطفوی خاطر نشان کرد: مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و معاون محترم وزیر راه و شهرسازی نیز در خصوص چگونگی ارائه تسهیلات ویژه به اهالی محترم شهر جدید سهند و خصوصا ساکنین محترم مساکن مهر و اقشار ویژه دستوراتی صادر نموده اند که با پیگیری های لازم و در صورت تصویب به اطلاع مردم خواهیم رسانید.

وی افزود: مبالغ اخذ عوارض و کم و کیف آن با توجه به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی طبق بخشنامه، حداکثر تا روز پنجشنبه این هفته به استحضار مردم محترم و شریف خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});