• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب به ایستگاه پایانی رسید

  • کد خبر : 51007
  • 27 بهمن 1400 - 12:45
بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب به ایستگاه پایانی رسید
یاز اکو - آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب برگزار و از نفرات برتر این جشنواره قدردانی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، حبیب صدقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب در آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب که با حضور نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه ناحیه بناب، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولان و علاقمندان هنر تئاتر و نمایش برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب به استقبال پرشکوه مردم بناب از نمایش‌های اجرا شده در چهار روز برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: به علت رعایت وضعیت کرونایی هیچ گونه تبلیغاتی برای جشنواره انجام نشده بود ولی مردم با حضور چشمگیر خود علاقمندی شأن را به هنرمندان و برنامه‌های هنری نشان دادند.

وی سپس با ارائه گزارشی از روند برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب اظهار کرد: یازده نمایش صحنه‌ای و خیابانی در مرحله نهایی جشنواره برای رقابت با یکدیگر حضور داشتند.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب، در بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب ۵ نمایش صحنه‌ای و ۶ نمایش خیابانی در مدت چهار روز به روی صحنه رفتند.

صدقی همچنین از فعالیت ۷ گروه نمایش ثبت شده در مرکز هنرهای نمایشی در این شهرستان خبرداد و افزود: بناب با این تعداد گروه نمایش ثبت شده یکی از شهرستان‌های پیشرو در این زمینه است.

وی در ادامه از هنرمندان شهرستان و پیگیری مردم هنردوست شهرستان که موجب تداوم جشنواره‌های مختلف این شهرستان شده است، تقدیر و تشکر کرد.

این گزارش حاکی است، در این مراسم فرمانده سپاه ناحیه بناب و مسئول ستاد دهه فجر شهرستان نیز طی سخنانی هنر را بهترین و قوی‌ترین ابزار برای انتقال مفاهیم والای انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: بیان هنرمندانه حقایق انقلاب، خواهد توانست حق مطلب را ادا کند و اهداف ناب مکتب امام خمینی «ره» را به اذهان عمومی و جوامع دیگر به خوبی انتقال دهد.

سرهنگ یحیی حیدری به فرمایش رهبری در زمینه «لزوم جهاد تبیین» پرداخت و گفت: شناخت شرایط حال حاضر کشور در کنار ضعف‌ها و قوت‌ها، پیش‌نیاز مهمی در جهت شناساندن دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون خواهد بود تا دشمن به بهانه وجود مشکلات، پیشرفت‌ها و توانایی‌های کشور را کمرنگ جلوه ندهد و این تبیین به غیر از ابزار هنر، با چیز دیگری محقق نخواهد شد.

برپایه این گزارش، در ادامه این آئین پس از اجرای چند برنامه هنری بیانیه و آرای هیأت داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب قرائت و برگزیدگان این جشنواره معرفی و جوایز خود را از مسئولین حاضر در مراسم دریافت کردند.

برگزیدگان بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستانی بناب

بر اساس آرای هیأت داوران جشنواره برگزیدگان بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستانی بناب در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی بشرح زیر معرفی شدند:

تئاتر خیابانی

در بخش تئاتر خیابانی لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش موسیقی به مجید رنجبرپور، در طراحی لباس به خانم مهدیه داداش رستمی ثالث اهدا شد و در بخش بروشور هیأت داوران انتخابی نداشتند.

بازیگری مرد

در بخش بازیگری مرد هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از ارسطو خلیلی، حسام حدادی و طاها مکاری بازیگران نمایش بهار مژده سی تقدیر نمودند و سپس جوایز رتبه‌های بازیگری به ترتیب بازیگری سوم مرد به طور مشترک به جهانگیرچالاکی برای نمایش قلب‌های دودی و یزدان بشیرپور برای نمایش هفت خوان ازدواج، بازیگری دوم مرد به مصطفی سواری برای نمایش هفت خوان ازدواج و بازیگری اول مرد به مجید رنجبرپور برای نمایش بازی تعلق گرفت.

بازیگری زن

در بخش بازیگری زن همچنین هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از عروسک گردانان نمایش مبارک و پهلوان پنبه خانم‌ها الهه رنجبر محمدی بناب، هانیه اسمعیلی شجاع و خانم‌ها مهلا حاجی احدی و یلدا محمدیان برای بازی در نمایش یک تکه نان برای آقای هیس تقدیر بعمل آوردند و جوایز رتبه‌های بازیگری زن را به ترتیب در بازیگری سوم زن به طور مشترک به خانم‌ها مهدیه داداش رستمی ثالث برای نمایش بهار مژده سی و پریناز حمیدثالث برای نمایش هفت خوان ازدواج، در بازیگری اول زن به خانم صبا شهاب برای نمایش قلب‌های دودی تقدیم کردند و برای رتبه دوم بازیگری زن انتخابی نداشتند.

بخش کارگردانی

همچنین هیأت داوران در بخش کارگردانی برای رتبه سوم بطور مشترک سعید حاجی اسفندیاری کارگردان نمایش هفت خان ازدواج و جهانگیر چالاکی کارگردان نمایش قلب‌های دودی و برای رتبه دوم امیر شهبازنژند کارگردان نمایش پهلوان پنبه و مبارک را شایسته دریافت لوح و جایزه نقدی دانستند و برای رتبه اول انتخابی نداشتند.

بالاخره در بخش تئاتر خیابانی هیأت داوران جشنواره برای طرح و ایده رتبه سوم را به طراح نمایش قلب‌های دودی، جهانگیر چالاکی تقدیم کرد، برای رتبه دوم طراح نمایش بازی، علیرضا قاسمی را حائز رتبه دانست و رتبه اول نیز از آن طراح نمایش هفت خان ازدواج، سعید حاجی اسفندیاری شد.

بخش صحنه‌ای

این گزارش می‌افزاید، منتخبان هیأت داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب در بخش صحنه‌ای نیز به این شرح معرفی شدند:

آفیش و بروشور

در آفیش و بروشور هیأت داوران انتخابی نداشت و در طراحی لباس لوح تقدیر و جایزه نقدی به طراح لباس نمایش بادکنک‌های قرمز، خانم فاطمه منیری تعلق یافت.

موسیقی و افکت

برای موسیقی و افکت از آهنگساز نمایش تا شب تاب‌ها، وحید اصغری و برای طراحی نور از طراح نور نمایش حکایت شیرین، سیدجواد شریفی تقدیر شد و جایزه این بخش طراح نور نمایش یک تکه نان برای آقای هیس، رضا شکوهی رسید و برای طراحی صحنه نیز یچ انتخابی صورت نگرفت.

بازیگری زن

در بخش بازیگری زن هیأت داوران با اهداب لوح تقدیر و جایزه نقدی از مریم راستگو برای نمایش حکایت شیرین، مهلا حاجی احدی و یلدا محمدیان بازیگران نمایش یک تکه نان برای آقای هیس تقدیر نمود و جایزه رتبه سوم را به طور مشترک به خانم‌ها فاطمه منیری برای نمایش بادکنک‌های قرمز و غزل فضلعلی پور برای نمایش یک تکه نان برای آقای هیس تقدیم کرد.

هیأت داوران برای رتبه بازیگری دوم زن انتخابی نداشت و جایزه رتبه اول بازیگری زن به خانم ثریا عزیزی برای بازی در نمایش حکایت شیرین رسید.

بازیگری مرد

همچنین در بخش بازیگری مرد هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از یزدان بشیرپور بازیگر نمایش کمدی مشهدی ممدلی تقدیر نمود و رتبه بازیگری سوم مرد به طور مشترک به اکبر اسدزاده برای نمایش حکایت شیرین و اصغر فریدی برای نمایش کمدی مشهدی ممدلی تعلق گرفت.

همچنین مصطفی سواری برای ایفای نقش پیرزن در نمایش کمدی مشهدی ممدلی حائز رتبه دوم بازیگری مرد شد و جایزه رتبه اول بازیگری مرد از آن نوید یاوری بازیگر نمایش تا شب تاب‌ها شد.

بخش کارگردانی

در بخش کارگردانی تئاتر صحنه‌ای اصغر فریدی کارگردان نمایش کمدی مشهدی ممدلی رتبه سوم، علیرضا قاسمی کارگردان بادکنک‌های قرمز رتبه دوم و اکبر اسدزاده کارگردان نمایش حکایت شیرین و محسن عبدلی کارگردان نمایش تا شب تاب‌ها بطور مشترک رتبه اول را کسب کردند.

برگزیده نویسندگی متن نمایش

هیأت داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب نویسنده نمایش حکایت شیرین، اکبر اسدزاده را برگزیده نویسندگی متن نمایش و همچنین مترجم نمایش کمدی مشهدی ممدلی، اصغر فریدی را برگزیده مترجم متن نمایش اعلام کرد.

هیأت داوران در نهایت با توجه به نمایش‌های ارائه شده در بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب نمایش‌های «حکایت شیرین» و «تا شب تاب ها» را برای حضور در جشنواره استانی به دبیرخانه جشنواره پیشنهاد می‌نماید.

گفتنی است، بیست و دومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب از ۱۸ الی ۲۲ بهمن ماه سال جاری به مدت ۵ روز برگزار شد و داوری آثار این دوره را عبدالله محمدزاده، محمدحسین داودی و بهمن پورتقی برعهده داشتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});