• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

تردد کامیون از مرز بازرگان امسال ۷۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 51825
  • 03 اسفند 1400 - 10:30
تردد کامیون از مرز بازرگان امسال ۷۰ درصد افزایش یافت
یاز اکو - مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تردد کامیون از این پایانه به ۲۴۶ هزار و ۹۴۷ دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جابر اکبرپور افزود: تمامی این ترددها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده که با حضور کارکنان مرکز بهداشت در نقطه صفر مرزی صورت می گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه این پایانه به ویژه در ایام کرونا به صورت ۲۴ ساعته فعال است و تمامی کارکنان مستقر در این مرز به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: هرچند که در این ایام برخی از فعالیت‌ها مختل شده اما فعالیت این پایانه در امر واردات، صادرات و ترانزیت کامیون‌ها، همچنان ادامه دارد.

مدیر پایانه مرزی بازرگان، عمده مقاصد ترانزیتی این کامیون‌ها را، مرزهای “باشماق”، “خسروی” و “آستارا” بیان کرد و ادامه داد: این میزان تردد، سهم عمده‌ای در بخش ترانزیت کشورمان دارد.

وی متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۷۴۹ دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: امسال در مجموع ۹۵ هزار و ۹۸۹ دستگاه کامیون از کشور خارج شده و ۱۵۰ هزار و ۹۵۸ دستگاه کامیون نیز وارد کشور شده که به ترتیب ۹۳ و ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

اکبرپور اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});