• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

۱۵۰ هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی مقام سازی شد

  • کد خبر : 53065
  • 10 اسفند 1400 - 16:00
۱۵۰ هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی مقام سازی شد
یاز اکو - مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به سرعت در مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی این استان، گفت: ۱۵۰ هزار واحد مسکونی از مجموع ۳۰۵ هزار واحد روستایی استان تاکنون مقاوم سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حجت الله سروری روز دوشنبه در جلسه مسکن هشترود گفت: بنیاد مسکن استان با مقاوم سازی ۴۹ درصد از واحدهای مسکونی روستایی از میانگین کشوری ۲ درصد بالاتر است.

سروری گفت: سهمیه سالیانه این استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی ۱۲ هزار واحد است .

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌ شرقی گفت: تاکنون برای هزار و ۹۵۴ روستای استان طرح هادی روستایی مطالعه و تهیه شده، طرح هادی ۴۸۸ روستا بازنگری و در ۹۶۰ روستا این طرح اجرا شده است.

سروری، میانگین کشوری اجرای طرح هادی را ۴۲ درصد اعلام کرد و افزود: بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در اجرای این طرح چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
سروری گفت : تاکنون در ۸۱۴ روستای آذربایجان شرقی، طرح هادی روستایی اجرا و در ۴۳۴ روستا این طرح بازنگری شده و ۲۳۴ هزار و ۷۱۷ سند روستایی و شهری در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید، گفت: این طرح ها از سال ۱۳۹۹ در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان آغاز شده و با اجرای آن برای ۲۸ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

فرماندار شهرستان هشترود هم گفت: ۵۹ درصد مساکن روستایی شهرستان شامل پنج هزار و ۷۰۰ واحد از محل اعتبارات مسکن روستایی مقاوم سازی و نوسازی شده است .

علیرضا توری خاطرنشان کرد: نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی ضمن جلوگیری از مهاجرت به شهرها می تواند باعث مهاجرت معکوس و رونق هرچه بیشتر روستاها شود.

توری گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۳۵۰میلیون تومان تسهیلات مسکن محرومین شامل مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) برای مقاوم سازی تعداد ۱۵۷ واحد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت شده است، گفت: از محل تسهیلات مسکن‌مهر ۱۲۰۰ واحد در سطح شهر اجرا شده که ۵۷ فقره در شهر نظرکهریزی و ۱۱۴۳ واحد در شهر هشترود است .

وی همچنین گفت: ۳۲۹ واحد در محل سایت مسکن مهر ( پروژه های ۲۵ واحدی انجمن خیرین مسکن ساز ، ۱۳ واحدی کمیته امداد و ۲۹۱ واحد تعاونی ) توسط خود متقاضیان اتمام یافته است.

در این جلسه همچنین از خدمات بهمن مهرانی فر مدیر بنیاد مسکن هشترود تجلیل و هادی کریم زاده به عنوان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هشترود معرفی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});