• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

افزایش ۳۲ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی/ رفع موانع تولید اولویت اول صمت در استان است

  • کد خبر : 53250
  • 12 اسفند 1400 - 8:45
افزایش ۳۲ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی/ رفع موانع تولید اولویت اول صمت در استان است
یاز اکو - رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی از افزایش 32 درصدی صادرات در این استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این رقم به 40 درصد هم برسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان شرقی ، صابر پرنیان در برنامه تلویزیونی تراز شبکه سهند گفت: صنعت در استان آذربایجان‌شرقی، خودساخته و متکی به بخش خصوصی و دارای پیشینه است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بخش صنعت گفت: بحث تامین مالی و سرمایه در گردش از اهم مشکلات صنعتگران در طی سالهای اخیر است. تامین منابع ، مسئله بازاریابی و فروش ، حفظ بازار و تجارت خارجی نیز دغدغه جدی سرمایه گذاران در بخش صنعت است.

وی با بیان اینکه از استان به بیش از ۱۱۸ کشور جهان صادرات انجام می شود، گفت: در تولید برخی محصولات افزایش چشمگیر داشتیم و تداوم تولید در گرو شناسایی بازار هدف خارجی است.

پرنیان یادآور شد: سمت و سوی استان به سمت حمایت از تولید و سرمایه گذاری است. باید با رویکرد مانع زدایی و شناسایی بازارهای هدف، فعالیت های اقتصادی رو به جلویی شکل بگیرد.

وی همچنین متذکر شد: حاکمیت باید از نقش تصدی گری فاصله گرفته و تسهیل گری بکند. دولت سیزدهم با رویکرد عدالت محور، سعی در تخصیص مناسب اعتبار برای پیشبرد اهداف اقتصادی است.

رئیس سازمان صمت استان خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان‌شرقی شورای عالی سرمایه گذاری شکل گرفته و به صورت مصمم جلسات کاری با هدف مانع زدایی از مشکلات پیش پای صنعتگران و تولید کننده ها تشکیل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه معدن در رتبه ۴ واحدهای صنعتی قرار داریم، ابراز امیدواری کرد، در سال آینده این وضعیت را یک رتبه ارتقا دهیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت درگاه ملی مجوز در چند ماه آینده گفت: در سالیان گذشته یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور، روند پیچیده و طاقت‌فرسای اخذ مجوزهای این حوزه بود که با فعالیت این درگاه گام مهمی در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار برداشته میشود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان نیز در این برنامه تلوزیونی با اشاره به دغدغه های صنعتگران استان گفت: تحریم های داخلی در کنار تحریم های خارجی موانع جدی پیش پای صنعتگران ما گذاشته است. یک سری تشریفات و بروکراسی اداری دست و پاگیر مانع از فراغت بال فعالان این عرصه است.

محمد حسین باقری همچنین به اشاره به فرسودگی ماشین‌آلات واحدهای تولیدی و صنایع گفت: برای خرید ماشین آلات خارجی با مشکل مواجه هستیم. بانک ها و بخش های دولتی باید همت کنند و به رفع این مشکل ‌کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن قیمت تمام شده محصولات در کشور و اشباع بازار داخلی، باید با برنامه ریزی مناسب، به تسهیل مسیر صادرات کمک کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});