• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

اتحادیه هتل داران ترکیه پیش بینی کرد: امسال بیش از ۲ میلیون ایرانی به ترکیه سفر کنند

  • کد خبر : 53253
  • 12 اسفند 1400 - 9:00
اتحادیه هتل داران ترکیه پیش بینی کرد: امسال بیش از ۲ میلیون ایرانی به ترکیه سفر کنند
یازاکو_اتحادیه هتل‌ داران ترکیه (TÜROB) اعلام کرد: شاخص‌های امیدوارکننده‌ای که از کشور همسایه در اولین ماه سال جاری به دست می‌آید نشان می‌دهد که ترکیه ممکن است در سال 2022 میزبان بیش از 2 میلیون گردشگر ایرانی باشد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت ترکیه قبل از شیوع بیماری کووید-۱۹ مقصدی محبوب در بین مسافران ایرانی بود و تنها در سال ۲۰۱۷، ۲٫۵ میلیون گردشگر از ایران به این کشور سفر کردند.
این انجمن گفت: به نظر می‌رسد که بهبود چشم‌انداز همه‌گیری، علاقه گردشگران ایرانی به ترکیه را دوباره برانگیزد و تعداد بازدیدکنندگان ایرانی ممکن است در سال ۲۰۲۳ از ۲٫۵ میلیون نفر نیز فراتر رود.

این اتحادیه تلاش هایش برای معرفی ترکیه به عنوان مقصد تعطیلات را بیشتر کرده است و به عنوان بخشی از این تلاش ها، کارگاهی را که بزرگترین رویداد گردشگری ایران در دوران پس از همه گیری محسوب می شود، در تهران با همکاری آژانس مسافرتی پیشرو برگزار کرد.

در این کارگاه، هتلدارانی از نقاط مهم گردشگری ترکیه مانند استانبول، ازمیر، کوش آداسی و بدروم و همچنین مقاصد مورد علاقه ایرانیان وان، بورسا و ساپانکا و نمایندگان بیش از ۴۰۰ آژانس مسافرتی ایرانی حضور داشتند.

در گزارشی که پس از این رویداد منتشر شد، پیش بینی ها و ارزیابی ها در مورد بازار ایران ارائه شد.

انتظار می رود ایرانیان در ماه مارس و در تعطیلات نوروز به این کشور روانه شوند.
موبرا ارسین، رئیس TÜROB گفت: نرخ اشغال هتل‌ها در استانبول و استان وان احتمالا در ماه آینده افزایش می‌یابد زیرا ایرانیان بیشتری به ترکیه سفر می‌کنند.

 

وی گفت :ما انتظار داریم ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار ایرانی تنها در ماه مارس به ترکیه سفر کنند. 

وی افزود: در غیاب هرگونه تحول نامطلوبی که ممکن است صنعت گردشگری را تحت تأثیر قرار دهد، پیش‌بینی می‌شود که تعداد ایرانیان مسافر ترکیه در سال جاری افزایش چشمگیری داشته باشد.
به گفته ارسین، ایرانیان عمدتاً برای خرید، تجارت و تعطیلات به ترکیه سفر می کنند و هزینه سرانه آنها بیش از ۱۰۰۰ دلار است.

در این گزارش امده است؛ سیستم بانکی ترکیه و ایران به طور کامل با هم سازگار نیستند و این امر باعث می‌شود برخی از ایرانیان از سفر به ترکیه منصرف شوند.
براین اساس از آنجایی که از کارت های اعتباری ایران در ترکیه استفاده نمی شود، گردشگران ایرانی مجبورند هنگام سفر مقدار قابل توجهی پول نقد همراه خود داشته باشند و این نیز هزینه کرد آنها در ترکیه را محدود می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});