• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
معاون امور صنایع سازمان صمت استان :

۱۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت

  • کد خبر : 53256
  • 12 اسفند 1400 - 9:15
۱۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت
یاز اکو - معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار کرد: در طول یک سال گذشته 100 واحد صنعتی در آذربایجان شرقی به چرخه تولید پیوست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ، آرش نگهبان در برنامه ویژه ی روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان رادیو استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از سیاست های اصلی حوزه صنعت در این اداره کل بحث رونق تولید است که این مهم را با دو رویکرد راه اندازی طرح های ناتمام و تکمیل رونق تولید پیگیری کرده ایم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اذربایجان شرقی ادامه داد: در بحث راه اندازی واحدها و طرح های نیمه تمام ، در ۱۱ ماه گذشته موفق شدیم ۵۰۰ واحد جدید راه بیندازیم و از این منظر رتبه سرمایه گذاری استان را بهبود ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل رونق تولید در خصوص واحدهایی که کمتر از ظرفیت تولید فعالیت می کردند نیز از مهمترین رویکردهای کاری این اداره کل است که به موجب آن ، واحدهایی که با ۷۰ درصد ظرفیت تولید فعال بودند در اولویت قرار گرفتند و ظرفیت تولید در این واحدها به ۱۰۰ درصد رسید.

 

نگهبان همچنین یادآور شد: در این مدت به تنوع محصول هم توجه داشتیم و ۴۰۰ طرح توسعه ای جدید در سال جاری صادر شده است.

وی در ادامه گفت: محوریت دوم بحث احیا و بازگردانی واحدهای مشکل دار به چرخه تولید بود.۲۱۰ واحد صنعتی داخل شهرک های صنعتی و ۱۶۰ واحد خارج شهرک های صنعتی راکد بود که در طول یک سال گذشته ۱۰۰ واحد را به چرخه تولید بازگرداندیم.

وی ادامه داد: این سیاست در سال جاری هم ادامه پیدا می کند، ۳۷۵ واحد احصا شده که قابل احیا هستند.

نگهبان با بیان اینکه جهت استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی کشور سایت “توان ایران” راه اندازی شده است، گفت: این سامانه به دنبال ایجاد فرصت برای داخلی سازی نیازهای وارداتی کشور می باشد.از صنعتگران و تولیدکننده های استانی درخواست کردیم، توانمندی‌های خود را در این سایت ثبت کنند.

وی ادامه داد: حدود ۵ هزار محصول استان در این سایت ثبت شده است.

وی اضافه کرد: صدور پروانه بهره برداری برای شرکت های دانش بنیان شروع شده و صدور مجوز برای واحدهای فناور هم در اولویت برنامه ریزی قرار دارد.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به دنبال استقرار تامین مالی زنجیره‌ای هستیم، استفاده از بازار سرمایه و ابزار های جدید مالی راهگشا خواهد بود، تأمین مالی زنجیره‌ای، طرح بزرگ وزارت صمت و بانک مرکزی برای حمایت از تولید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای عالی سرمایه گذاری در استان شکل گرفته و رویکرد استان برای جذب سرمایه گذار است.این شرایط برای بخش صنعت استان امیدآفرین است و نویدبخش سال کاری پرباری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});