• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ژاپن برای تعادل بازار ۷٫۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر خود آزاد می کند

  • کد خبر : 53557
  • 14 اسفند 1400 - 11:00
ژاپن برای تعادل بازار ۷٫۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر خود آزاد می کند
یاز اکو_کویچی هاگیودا، وزیر صنعت ژاپن روز جمعه اعلام کرد: ژاپن در راستای آزادسازی هماهنگ به رهبری آژانس بین المللی انرژی (IEA) در حال برنامه ریزی برای آزادسازی 7.5 میلیون بشکه نفت از ذخایر خصوصی است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح ایالت متحده و سایر کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی روز سه‌شنبه توافق کردند که در مجموع ۶۰ میلیون بشکه از ذخایر نفت خود را برای جبران اختلالات عرضه در پی حمله روسیه به اوکراین، آزاد کنند.

ژاپن در حال جمع آوری اطلاعات درباره اعلامیه اخیر شرکت اکسون موبیل مبنی بر خروج از پروژه نفت و گاز ساخالین-۱ است که در آن یک کنسرسیوم ژاپنی ۳۰ درصد سهام را در اختیار دارد تا تأثیر آن بر تامین انرژی کشور را ارزیابی کند.

هاگیودا گفت: «با ناپایدار شدن ساختار عرضه و تقاضای جهانی نفت خام، ساخالین-۱ پروژه مهمی برای ژاپن است که حدود ۹۰ درصد نفت خام خود را از نظر عرضه پایدار انرژی از خاورمیانه وارد می‌کند».

وی گفت: با توجه به تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه، ما اقدامات مناسبی را در راستای G-7 انجام خواهیم داد و تامین پایدار انرژی و امنیت انرژی را یک منافع ملی می‌دانیم که باید تا حد امکان از آن محافظت شود.

اکسون اوایل این هفته اعلام کرد؛ از عملیات نفت و گاز روسیه از جمله مدیریت تاسیسات بزرگ تولید نفت و گاز در جزیره ساخالین در شرق دور روسیه در نتیجه تهاجم مسکو به اوکراین خارج خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53557

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});