• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

تکمیل نزدیکترین مسیر ارتباطی ایران به اروپا با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی

  • کد خبر : 53561
  • 14 اسفند 1400 - 11:15
تکمیل نزدیکترین مسیر ارتباطی ایران به اروپا با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی
یاز اکو - در جهان امروزی که سرعت وارد زندگی جوامع شده مسافت حرف اول و آخر را می زند بطوریکه که دولت ها و کشورها نزدیکترین مسیر را برای تردد و انجام تبادلات اقتصادی و تجاری شان انتخاب می کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، مرز رازی در شهرستان خوی نزدیکترین مسیر ارتباط شرق به غرب و ایران به ترکیه و اروپاست و در سال های اخیر تلاش ها و حرکت های مهم و مثبتی برای تکمیل این محور مهم از ایواوغلی تا مرز رازی شروع شده است .

عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس اظهار کرد :برای متصل نمودن مسیر چهارراه ایواوغلی به مرز رازی بعنوان کریدور استراتژیک بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص ملی یافته است .

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۷ میلیارد تومان برای ساماندهی چهارراه ایواوغلی تخصیص یافته و پیمانکار با شدت مشغول احداث پروژه است، تصریح کرد : چهارراه ایواوغلی که خوی را به مرند و تبریز و ماکو و چایپاره وصل می کند وضعیت مطلوبی نداشت و چون این چهارراهی مسیر عبور و توقف کامیون ها و گردشگران و مسافران داخلی و خارجی ضروری بود به بهترین شکل فنی و مهندسی آن ساماندهی و احداث شود .

نجف زاده بابیان اینکه تکمیل پایانه بزرگ رازی را با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در آستانه بهره برداری است، گفت : محور خوی – قطور نیز با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان از محل ردیف بودجه ملی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است بطوریکه در سال آینده ۳۴ کیلومتر جاده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی مجموع اعتبارات ملی تخصیص یافته برای تکمیل نزدیکترین مسیر ارتباطی ایران به اروپا را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : غفلت ها و تعلل هایی که در گذشته صورت گرفته موجب شده مسیر ایواوغلی تا مرز رازی در اسرع وقت تکمیل شده و مردم از مزایای اقتصادی و تجاری آن بهره مند شوند .

محور رازی – خوی مسیر را ۳۵۰ کیلومتر کوتاهتر می کند

محمد راننده تریلر از مبدا ایران به ایتالیا و بالعکس اظهار کرد: قبلا میدان چهارراهی خوی_ ایواوغلی در حد و شان خوی و ایران نبود اما در حال حاضر این محور در دست احداث و تکمیل است که این آرزوی چندین ساله ما راننده ها بود .

علی مهمد گردشگر ترکیه ای نیز اظهار کرد: دولت ،تجار و مردم ترکیه با عشق و علاقه مرز رازی را بازگشایی کردند و درحال حاضر هم دوست دارند جاده رازی – خوی سریعا تکمیل شود.

وی تصریح کرد: محور رازی – خوی مسیرمان را ۳۵۰ کیلومتر کوتاهتر می کند و این خیلی ارزشمند ومهم است.

محور و کریدور ایواوغلی – خوی و رازی بدون وقفه در حال احداث و تکمیل اند و پایانه بزرگ‌رازی ،محور خوی، قطورو ایواوغلی در آستانه افتتاح و به بهره برداری رسیدن هستند.

کارشناسان پیش بینی می کنند سال آینده خوی میزبان ۲ میلیون نفر گردشگری خواهد بود که می خواهند از مسیر شهر خوی به اروپا و ترکیه مسافرت کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53561

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});