• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
مدیر عامل شرکت عمران سهند تاکید کرد:

عوارضی‌ها پس از تاریخ اعلام توقف بی‌اعتبار است/ روشنایی آزادراه تبریز- سهند توسط شرکت عمران سهند اجرا می‌‌شود

  • کد خبر : 54893
  • 23 اسفند 1400 - 15:30
عوارضی‌ها پس از تاریخ اعلام توقف بی‌اعتبار است/ روشنایی آزادراه تبریز- سهند توسط شرکت عمران سهند اجرا می‌‌شود
یاز اکو - عباس مصطفوی در پاسخ به ابهامات پیش آمده در خصوص اخذ عوارضی با وجود اعلام توقف آن گفت: هر گونه اعمال اخذ عوارضی در سامانه عوارضی برای خودروها از روز جمعه بدون اعتبار بوده و در صورت ثبت خودرو، مبلغ فوق لحاظ نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار یازاکو در سهند، وی با اشاره به نواقصات اتوبان بخصوص روشنایی تصریح کرد: با توجه به مکاتبات صورت گرفته با مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور مقرر شده است، روشنایی این اتوبان توسط شرکت عمران سهند انجام گیرد و امید است به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مصطفوی افزود: برای اجرایی شدن بحث روشنایی این اتوبان بالغ بر ۴۰ میلیارد هزینه‌ی اولیه توسط مشاور پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از محل تهاتر زمین‌های شرکت عمران بدهی سرمایه‌گذار پرداخت نمی‌شود، گفت: در سهند زمین‌هایی به ارزش معادل بدهی سرمایه‌گذار وجود نداشته و اگر بخواهیم در قبال بدهی سرمایه‌گذار، زمین در اختیار ایشان قرار دهیم باید فاز ۵ سهند کامل در اختیار سرمایه‌گذار باشد که عملا این امر امکان‌پذیر نیست.

مدیر عامل شرکت عمران شهر سهند در ارتباط با انتقادها در خصوص غیر استاندارد بودن شیب‌های اتوبان اظهار داشت: دو شیب ۹۰۰ متری این اتوبان ۵/۸ درصد است و هر کسی ادعای بیش از این درصد در این اتوبان را دارد می‌تواند با مهندسین مرتبط در این حوزه در جهت راستی‌آزمایی با کارشناسان دادگستری اقدام کند. مشاورین این پروژه جزو دو مشاور برتر کشور بوده و به هیچ عنوان ادعای غیر استاندارد بودن این اتوبان مورد تایید نیست.

وی با بیان اینکه وقتی بنده مسئولیت تکمیل این پروژه را بر عهده گرفتم، نزدیک به ۱۲ پیمانکار پیش از آن در این پروژه فعالیت داشتند و ما پروژه را تنها با دو درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم.

عباس مصطفوی با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکل عوارضی و حذف کامل آن گفت: همه‌ی سعی و تلاش خود را برای رفع نگرانی مردم در این خصوص انجام خواهم داد و در این امر مطمئنا کوتاهی نخواهیم کرد. ضمن اینکه برخی نماینده‌های محترم مجلس اقدام به مکاتبه برای به تعویق انداختن و یا متوقف کردن عوارضی کردند که این راه مناسب برای حذف عوارضی نیست.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند در راستای خدمت به مردم در مجلس با اعلام ردیف بودجه، بدهی سرمایه‌گذار را تامین و عوارضی را حذف کنند.

قرارداد آزادراه تبریز – سهند محرمانه نیست

مدیرعامل شرکت عمران شهر سهند، محرمانه بودن قرارداد اتوبان را تکذیب کرد و افزود: وقتی بنده این مسئولیت رو بر عهده گرفتم قرارداد فوق بسته شده بود و هیچ قرارداد محرمانه‌ای وجود نداشته و بعد از درخواست دو تن از نمایندگان مجلس جهت مشاهده این قرارداد بلافاصله قرارداد فوق در اختیارشان قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی، دادگستری، نیروهای اطلاعاتی، وزارت راه و چند نهاد کشوری دیگر بر این قرارداد نظارت داشتند.

وی ضمن دفاع از اتوبان تبریز_ سهند تاکید کرد: مردم اسیر موج‌سواری برخی افراد و ایجاد حواشی برای اتوبان نشوند. این اتوبان و زیبایی آن در استان بی‌نظیر است و با تخریب و تحقیر آن به زیبایی و آینده شهر آسیب نزنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});