• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
گزارش یاز اکو در اولین همایش معرفی و بررسی فناوری NFT در تبریز؛

در زمینه‌ی اقتصاد هنر، آذربایجان‌شرقی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست

  • کد خبر : 54890
  • 23 اسفند 1400 - 15:15
در زمینه‌ی اقتصاد هنر، آذربایجان‌شرقی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست
یاز اکو - NFT، یعنی اثر هنری شما با هیچ چیز دیگری یکسان و قابل تعویض نیست و یک اثر یکتا است. اثر هنری می‌تواند در ابتدا فقط توسط خالق اثر قیمت‌گذاری و اثرگذاری شود.

یاز اکو؛ پریسا رضاپور- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در اولین همایش معرفی و بررسی فناوری NFT گفت: در حوزه‌ی پول‌شویی از آثار هنری استفاده می‌شود که این اثر منفی است.

سید قاسم ناظمی، در اولین همایش معرفی و بررسی فناوری NFT بهره‌مندی از فرصت‌های پیش رو و امتیازات توسط هنرمندان که در سالن خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جای خوشبختی است که هنرمندان این موضوع را جدی گرفته‌اند، گفت: موضوع اقتصاد هنر یک نقطه‌ی مهم و تاثیرگذار در جریان تولید هنری است.

ناظمی بیان کرد: در گذشته تمامی تولیدات فاخر هنری با حمایت دولت‌ها و پادشاهان و حکومت‌ها اتفاق می‌افتاد ولی این روش در دنیا‌ عوض شده است. هنر در درون مردم است و از میان جامعه برمی‌خیزد.

این مسئول تشریح کرد: در حوزه‌ی هنر، گردش مالی میلیاردی در کشور انجام می‌شود ولی‌ وضعیت آذربایجان‌شرقی در این زمینه ضعیف است.

ناظمی با اشاره به اینکه خیلی از هنرمندان از این بازار جهانی و فناوری NFT اطلاع ندارند، در خصوص اقتصاد هنر گفت: گردش مالی و اقتصاد هنر قبلا مرکزمحور بود ولی امروزه اینگونه نیست. خیلی از هنرمندان ایرانی آثار خود را به قیمت نازلی در کشور ترکیه به فروش می‌رسانند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان عنوان کرد: در تبریز در حوزه‌ی فضای مجازی فروش کتاب راه‌اندازی کرده است به نام سایت قران استور که برای خارج از کشور قران، صحیفه سحادیه، رحل و …می‌فروشد.

هنرمندان همیشه دغدغه‌ی مالی دارند

اولین همایش معرفی و بررسی فناوری NFT در تبریز توسط شرکت ساربانان گردشگری تبریز، برگزار شد.

بهراد خلیلی، مدیر عامل شرکت ساربانان گردشگری تبریز، گفت: فضای مجازی بر زندگی افراد تاثیرگذار است.

وی گفت: هنرمند و خریدار وارد عرصه‌ی NFT شده‌اند.

وی در خصوص فضای بسته‌ی هنری کشورمان بیان‌کرد: هنرمندان اگر در عرصه‌های جهانی مطرح نشوند در جامعه‌ی بسته خودمان تنها می‌مانند. هنرمند باید از لحاظ جسمی و روحی و مادی غنی باشد تا بتواند ‌رشد کند زیرا هنرمندان همیشه دغدغه‌ی مالی دارند.

وی گفت: NFT یک بازار جهانی است و هنرمندان می‌توانند آثار خود را در جهان معرفی کنند.

مدیر عامل شرکت ساربانان گردشگری تبریز در پایان گفت: برای دور زدن تحریم‌ها شرکت ما برای اولین بار در این حوزه دست به کار شده است.

اولین همایش معرفی و بررسی فناوری NFT بهره‌مندی از فرصت‌های پیش رو و امتیازات توسط هنرمندان در سالن خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

NFT یعنی اثر هنری شما با هیچ چیز دیگری یکسان و قابل تعویض نیست

مدرس دوره NFT‌ گفت: ثبت اثر به صورت NFT یعنی ثبت اثر با ‌امضای ‌دیجیتال انجام می‌شود.

بهزاد سلمانی، با بیان اینکه در چند سال اخیر ارزهای دیجیتال، یا کیف پول به گوشمان خورده است، گفت: اکثر مشکلات که هنرمندان درگیر آن بودند، گسترش نمایش محدود آثار خود، عدم رعایت حق ‌مالکیت آثار در فروش‌ها، امکان از بین رفتن گواهی اصالت فیزیکی اثر، فروش به ریال و خرید لوازم به دلار است.

وی‌گفت: NFT یعنی اثر هنری شما با هیچ چیز دیگری یکسان و قابل تعویض نیست و یک اثر یکتا است.

سلمانی بیان کرد: اثر هنری می‌تواند در ابتدا فقط توسط خالق اثر قیمت‌گذاری و اثرگذاری شود.

وی در خصوص هنرمندانی که می‌توانند آثار خود را به NFT تبدیل کنند و بفروشند، گفت: هنرمندانی که آثار هنری دیجیتال تولید‌ می‌کنند، عکاسان، آهنگسازان و خوانندگان، نقاشان دیجیتال، طراحان دیجیتال و تصویرسازان، طراحان سه بعدی و انیمیشن، فیلم‌سازان (فیلم کوتاه)، تمامی هنرمندانی که به نحوی آثار هنری دیجیتال تولید می‌کنند؛ می‌توانند آثار خود را در این بازار دیجیتال ثبت کنند.

وی افزود: همچنین هنرمندانی که آثار هنری فیزیکی مانند نقاشان، مجسمه‌سازان، تولیدکنندگان صنایع دستی، کالیگرافیست‌ها و خوشنویسان، طراحان لباس و مد تولید می‌کنند می‌توانند در این بازار ثبت کنند.

وی در خصوص انواع بازارهای مرتبط به نمایش و فروش آثار هنری به صورت NFT بیان کرد: بازار آزاد‌ که برای عموم به صورت رایگان آزاد است و بازار پرمیوم (پس از فعالیت در بازار آزاد)، عضویت بر پایه دعوتنامه و … انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به کاربردهای مربوط به NFT ‌برای خریداران تشریح کرد: تهیه‌ی اثر برای استفاده از اثر، تهیه‌ی اثر برای فروش با قیمت بالاتر در بازارهای ثانویه، تهیه‌ی اثر برای استفاده در متاورس، تهیه‌ی اثر برای بهره‌مندی از منافع اثر، تهیه‌ی اثر به خاطر انحصارطلبی و علاقه به اثر و داشتن حس مالکیت توسط خریدار انجام می‌شود.

اولین همایش معرفی و بررسی فناوری NFT بهره‌مندی از فرصت‌های پیش رو و امتیازات توسط هنرمندان در سالن خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});