• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

تکمیل زیرگذر خداجو به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • کد خبر : 55130
  • 25 اسفند 1400 - 10:15
تکمیل زیرگذر خداجو به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
یاز اکو - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه از ساخت بخشی از زیرگذر شهر خداجو خبر داد و گفت: تکمیل این زیرگذر به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، داود اسدیان در بازدید مدیران استانی و شهرستانی از شهر خداجو افزود: این پل زیرگذر پس از گذشت ۱۵ سال بلاتکلیف بوده و با توجه به اینکه مسیر دسترسی ۱۷ هزار نفر از روستاییان بخش سراجو بوده، نیاز به تکمیل دارد.

وی ادامه داد: تکمیل این پل با توجه به بروز تصادفات و کم عرض بودن آن از مطالبات کردم این منطقه بوده و توقف اجرای آن به مصلحت و منافع منطقه نخواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه یادآور شد: هم اکنون بخش هایی از این پل از جمله دیوار حائلی به طول بیش از ۱۶۰ متر ساخته شده اما برای تکمیل، نیاز به ساخت بخش های دیگری از آن است.

وی با اشاره به ظرفیت های منطقه خراجو، خاطرنشان کرد: این منطقه با تولید ۱۰ درصد از سیب تولیدی شهرستان مراغه و برخورداری از پتانسیل های اقتصادی و اجتماعی بستر مناسبی برای توسعه و سرمایه گذاری است..

اسدیان تاکید کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در بخش سراجو زمینه ساز توسعه اقتصادی و فرهنگی خواهد بود.

وجود باغات سیب از فرصتهای مهم سرمایه گذاری این منطقه است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در جمع دهیاران بخش سراجو گفت: مراغه در سال های اخیر به جایگاه لازم و شایسه خود در توسعه سیاسی و اقتصادی نرسیده است اما در دولت مردمی اهتمام برای ایجاد نگاهی بلندمدت با تکیه بر بهره گیری از ظرفیت ها و استعدادهای مردمی بومی وجود دارد.

محمد اسکندری افزود: منطقه و بخش سراجو با ظرفیت های بزرگ از نظر فرهنگی و نخبگان و نیز بهره مندی از ظرفیت های کشاورزی و زراعی فرصت های بسیاری در سطح استان و منطقه دارد.

وی ادامه داد: وجود باغات سیب از فرصت های مهم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این منطقه مستعد بوده و بستر مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی و به تبع آن توسعه اقتصادی است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: از این رو باید با کمک نخبگان و مشارکت های فعال مردمی مراغه را به جایگاه واقعی اجتماعی، فرهنگ و اقتصادی برسانیم .

وی خاطرنشان کرد: در روستاها فقط به فیزیک و ساختار فیزیکی روستاها توجه شده و کمتر توجهی به هویت و ماهیت واقعی روستاها شده ایت و این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

مهم ترین مشکلات روستاییان سراجو

بخشدار سراجو نیز گفت: بخش سراجو با مساحتی بیش از یک هزار کیلومتر مربع و با ۹۳ روستای دارای سکنه از ظرفیت های بزرگ انسانی و اقتصادی برای توسعه برخوردار است.

فرخ محمد زاده افزود: راه دسترسی نامناسب برخی روستاها که به صورت راه شنی و مال رو بوده و نیز عدم دسترسی مناسب به پوشش شبکه های مخابراتی تلفن همراه و شبکه های تلویزیونی مهم ترین مشکلات روستاییان این بخش است.

وی ادامه داد: تکمیل زیرگذر خداجو پس از ۱۵ سال و نیز تبدیل وضعیت دهیاران پاره وقت روستاهای محروم این بخش از دیگر مطالبات این بخش است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55130

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});