• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

رهاسازی ۱۹۹میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه

  • کد خبر : 55701
  • 02 فروردین 1401 - 20:00
رهاسازی ۱۹۹میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه
یاز اکو - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: رهاسازی ۱۹۹میلیون مترمکعب از آب های پشت سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی جواد محمدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: رهاسازی ۱۹۹ میلیون مترمکعب از آب پشت سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه آغاز شده و تا پایان فروردین ادامه دارد.

وی افزود: بخش عمده آب رهاسازی شده از پشت سد بوکان به میزان ۱۵۰ میلیون مترمکعب خواهد بود.

محمدی اضافه کرد: همچنین ۳۰ میلیون مترمکعب از پشت سد مهاباد، ۱۵ میلیون مترمکعب از پشت سد شهرچای ارومیه و چهار میلیون مترمکعب هم از پشت سد دریک سلماس آب به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: این اقدام در راستای تامین بخشی از نیازهای زیست محیطی و همچنین بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران انجام می‌شود.

محمدی اظهار کرد: روند انتقال آب از سدها به دریاچه ارومیه با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سدها آغاز شده است.

وی گفت: برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه‌ها، از مردم می‌خواهیم از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: همچنین بهره برداران در راستای اهمیت رهاسازی آب به پیکره دریاچه ارومیه، از برداشت سهم در طول مسیرها برای مصارف زراعی خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55701

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});