• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
4

چه کسی کاشت و چه کسی برداشت !

  • کد خبر : 56617
  • 13 فروردین 1401 - 15:00
چه کسی کاشت و چه کسی برداشت !
وشی تلفن زنگ می زند؛ ماشین را کنار می کشم تا جواب تلفن را بدهم، در حال صحبت کردن هستم که مردی یک برگه کاغذ کوچک را زیر تیغه برف پاک کن قرار می دهد ! حواسم به  صحبت در تلفن است ! این برگ همان برگ توقف خودرو در خیابان توسط پارکبان است. صحبتم را تمام می کنم! حال بدنبال آقای پارکبان هستم ، کسی آن طرف ها نیست ! هیچ پارکبانی در محل دیده نمی شود و من که کار فوری دارم و شاید از سر تنبلی  باعجله راهم را گرفته و می روم ، حال نمی دانم چند ساعت برایم هزینه پارک کنار خیابان محاسبه خواهند کرد ؟

به‌گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تبریز امروز، گوشی تلفن زنگ می زند؛ ماشین را کنار می کشم تا جواب تلفن را بدهم، در حال صحبت کردن هستم که مردی یک برگه کاغذ کوچک را زیر تیغه برف پاک کن قرار می دهد ! حواسم به  صحبت در تلفن است ! این برگ همان برگ توقف خودرو در خیابان توسط پارکبان است. صحبتم را تمام می کنم! حال بدنبال آقای پارکبان هستم ، کسی آن طرف ها نیست ! هیچ پارکبانی در محل دیده نمی شود و من که کار فوری دارم و شاید از سر تنبلی  باعجله راهم را گرفته و می روم ، حال نمی دانم چند ساعت برایم هزینه پارک کنار خیابان محاسبه خواهند کرد ؟

 

در خیابان توانیر ولی عصر تبریز یک تابلو آموزشی ترافیکی دیجیتال نصب شده است که چندین پیام پشت سر هم در تابلو بنمایش در می آیند ؛ یکی از پیام های روی آن به این شرح است : ” پارکومتر هوشمند : عدالت در پرداخت هزینه پارک حاشیه ای ” !  اگر معنی پارکومتر هوشمند ، همین آقای پارکبانی باشد که زیر تیغه برف پاکن ماشین قبض قرار  می دهد و موقع خروج خودرو ، راننده باید هزینه زمان برای پیداکردن او بکند، جمله چندان با معنی به نظر نمی رسد و بیشتر مضحک و موهن به شعور مخاطب قلمداد می گردد.، شاید منظور همان پارکومترهای قدیمی شهر باشد که افراد بعد از پارک خودرو خود موظف به ثبت آن در روی دستگاه می شدند و عدالت در آن تحقق می یافت. زیرا که بیش از زمان مجاز نمی توانستند ماشین خود را در محل پارک نگه دارند، چون که چراغ سبز مجاز بودن توقف بعد از اتمام زمان مقرر به رنگ قرمز در می آمد. شاید متصدیان این تابلو دیجیتال هنوز خبر ندارند که پارکومتر هوشمند از خیابان های شهر برچیده شده و آقایان پارکبان بجای فروش شارژ ، مشغول صدور قبض هستند.  

 

پارکومتری که از سطح شهر  حذف شد در کنار تابلوی شرکت آذرپارک 

 

یک تابلوی پارک شهر ی در تبریز 

 

پارکومتر در جلو ساختمان اتاق بازرگانی

 

چند سال پیش پارکومترهای زرد رنگ اتوماتیک در اکثر خیابان های تبریز نصب شدند، پارکبان ها مشغول فروختن شارژ شدند ! مالک خودرو به سادگی  زمان توقف خود را تعیین می کرد و در صورت اتمام مدت شارژ سیستم نظارتی متوجه آن می گردید . استفاده از این پارکومترها ناگهان متوقف شده و پارکبان های بسیار با لباس ” آذرپارک ” که به نظر می رسد یک شرکت خصوصی است ، در خیابان های شهر ظاهر شدند .  پارکومترها بازنشسته شده بودند و قبض بدستان شرکت “آذرپارک” مشغول نصب قبض بودندو هر از گاهی در درگیری با مشتریانی که از ناپدید شدن شارژ خود و یا از عدم پیدا کردن پارکبانی که در موقع خروج خودرو ناپیدا بود گلایه مند دیده می شدند.

بازنشستگی پارکومترها بعد از سال تداوم نیافت چون آنان را بعد از چندسال آسیب دیدن در مقابل باد و باران و نور خورشید ، از  سطح شهر اخراج هم کردند. یعنی از خیابان های شهر جمع آوری هم شدند ، تا دیگر دیده نشوند و هیچ خاطره ای از آنان باقی نماند.

سرنوشت پارکومترهای اخراجی که چند سال را بدون مراقبت در زیر برف و باران بدون نگهداری رها کرده بودند مشخص نیست ! اگر در جایی از آنان استفاده شود بدیهی است که به این سوال هم پاسخی باید موجود باشد که پس چرا در تبریز از آنان استفاده نشد !

اگر آنان از چشم ها دور و پنهان شوند و تبدیل به ضایعات گردند، باید دلیلی برای خرید و سپس معدوم و نابود سازی ثروت عمومی ارائه شود !

 سوال این است : چرا پارکومترها از خیابان ها حذف شدند ؟

 اگر خرید آنها خطا بوده است ؛ جبران خسارت وارده به ثروت عمومی شهر چگونه انجام یافته است ؟

کدام نهاد شهری  این خطا را بررسی  و ضرورت تغییر را با حذف پارکومترها  اعلان داشته است؟

راستی چه کسانی کاشتند و چه کسانی برداشتند ؟

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=56617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});