• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

اجرای ۱۲ مگاپروژه با سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 99150
  • 01 فروردین 1402 - 12:00
اجرای ۱۲ مگاپروژه با سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات دولت در سال گذشته در این استان، گفت: در زمان کنونی ۱۲ مگاپروژه با سرمایه گذاری خارجی در این استان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عابدین خرّم با صدور پیامی به مناسبت آغاز سال جدید و تبریک عید نوروز به مردم استان، برخی از دستاوردهای استان در سال ۱۴۰۱ و اولویت‌های سال جدید را اعلام کرد و افزود:

مگاپروژه های استان در بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری در حال اجراست و تکمیل زنجیره تولید بخش کشاورزی با آغاز مگاپروژه‌های مختلف از دستاوردهای این بخش است

وی همچنین گفت: امید است که سال ۱۴۰۲ سالی توام با توفیقات چشمگیر و تحولات اساسی در استان باشد.

وی اظهار کرد: تقارن این عید باستانی با بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم به برکت ماه مبارک رمضان، برکات الهی بر مردم ایران نازل شده و سالی پر از موفقیت داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سالی پرفراز و نشیب بود، گفت: در این سال، بدخواهان و دشمنان، یک جنگ ترکیبی را برای مردم و کشور تدارک دیده بودند، اما مردم با حضور خود در صحنه، این توطئه‌ها را تبدیل به فرصت کردند و با هدایت‌های رهبری، دشمنان ناکام ماندند.

خرّم ادامه داد: خدمتگزاران مردم در دولت سیزدهم در سالی که گذشت توانستند با برنامه‌ریزی و حرکت بر مبنای نقشه راهی که تعریف شده بود به موفقیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف دست یابند..

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره مجدد به اجرای طرح های بزرگ استان در سال گذشته، گفت: در سال گذشته بیش از چهار هزار و ۳۰۰ پروژه در حوزه‌های مختلف استان به بهره برداری رسید و در حوزه صنعت و معدن ۲۱۰ واحد جدید برای تکمیل زنجیره صنعت ایجاد، ۲ هزار مجوز تاسیس، ۱۹۰ مجوز توسعه واحدهای تولیدی و ۵۱ مجوز اکتشاف در حوزه معدن صادر شد و ۴۵ واحد معدنی احیا و به چرخه فعالیت بازگشت.

خرّم، با اشاره به سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی در خرداد ۱۴۰۱، افزود: در این سفر بیش از ۱۶۷ مصوبه در بخش‌های مختلف به تایید هیات دولت رسید که زمینه‌ساز تحولات بزرگی در حوزه اشتغال استان خواهد شد.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱ با ایجاد ۵۸ هزار شغل پایدار توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی و بخشی از دستگاه‌های اجرایی، یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه بود.

استاندار آذربایجان شرقی به اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: امسال رکورد بسیار خوبی در تولید محصولات کشاورزی در استان ثبت شد و میزان تولید این محصولات به ۵.۵ میلیون تن رسید که با یک میلیون تن افزایش همراه بود.

۲۷ جلسه کاری با مقام های کشورهای مختلف دنیا

خرّم، با اشاره به تاکید دولت بر توسعه دیپلماسی مرزی و ارتباط با کشورهای همسایه، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در بیش از ۲۷ جلسه کاری با مقامات و نمایندگان کشورهای مختلف و نمایندگان کشورمان در کشورهای منطقه، زمینه‌های توسعه روابط را بررسی کردیم و در سایه تلاش‌های انجام‌ یافته، صادرات غیرنفتی استان در این سال به ۱.۵ میلیارد دلار رسید.

وی یادآور شد: در حوزه دانش‌بنیان نیز ۴۵۷ شرکت دانش‌بنیان با همکاری دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و بخش صنعت، وارد چرخه مدیریت علمی استان شده‌اند و در حال حاضر ۱۵ خانه خلاق و ۲۰ مرکز رشد و همچنین کارخانه نوآوری برای توسعه اکوسیستم فناوری در استان فعال هستند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین تامین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و یک‌هزار دستگاه تاکسی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اتمام خط یک متروی تبریز و تمام ایستگاه‌های آن، تصویب فاینانس خط ۲ و آغاز مطالعات خط ۳ مترو را از دیگر دستاوردهای استان در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد.

خرّم، به اولویت‌های دیگر استان در سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و افزود: اتمام هشت سد نیمه‌تمام و اجرای پروژه‌های پایاب آنها، احیای واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید، تکمیل زنجیره اشتغال، افزایش بهره‌وری، توسعه کسب‌وکارهای کوچک، جذب سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه بخش مسکن اولویت‌های استان در سال جدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام پروژه های سفر استانی اول قبل از سفر دوم رییس جمهور به استان به اتمام خواهد رسید، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ شاهد بهره‌برداری از انتقال آب به دریاچه ارومیه و اتمام راه‌آهن میانه- تبریز بودیم که به زودی افتتاح رسمی خواهد شد.

خرّم، افزود: امید است با دعای خیر مردم و خانواده‌های شهدا و پیروی از راه نورانی شهدا و ایثارگران، آینده‌ای به مراتب بهتر با توفیقات چشمگیر و تحولات اساسی را در استان شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});