• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

سه هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان عشایر اختصاص می‌یابد

  • کد خبر : 59629
  • 04 اردیبهشت 1401 - 9:45
سه هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان عشایر اختصاص می‌یابد
یاز اکو - رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: با تصویب مجلس، در قانون بودجه سال آینده سه هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان عشایر اختصاص داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عباس پاپی‌زاده که برای بررسی مسائل عشایر استان اردبیل به این استان سفر کرده بود، در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امروز یکی از موضوعات مهم در حوزه عشایر مسئلۀ تامین معیشت و ارتقای سطح اقتصاد جامعه و خانوارهای عشایری است. در این زمینه سازمان امور عشایری تلاش می‌کند اتکای عشایر با انواع حمایت‌های در نظر گرفته شده برای بهبود وضعیت اقتصاد خانوارهای عشایری به خودشان باشد و نباید متکی به حمایت های دولتی باشند.

رییس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: تا جایی که قانون اجازه داده و می‌دهد از زنان عشایری حمایت می کنیم و در نظر داریم با افزایش سطح کمک‌های مالی به صندوق اعتباری خرد زنان عشایر، توان این قشر تلاشگر و مولد را جامعه را ارتقا دهیم.

«عشایر شاپ» محصولات تولیدی عشایر را عرضه می‌کند

وی بیان کرد: امروز فرزندان عشایر تحصیل کرده­ هستند و با بازار آشنایی بیشتری دارند و باید از این دانش و ظرفیت در بازاریابی محصولات تولیدی خانواده‌های خود استفاده کنند؛ ضمن اینکه فروشگاه اینترنتی «عشایرشاپ» نیز در این خصوص راه ­اندازی شده که الگویی نظیر دیجی­ کالا در حوزه عرضه محصولات عشایر است.

رییس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به استقبال مردم از گردشگری، به عشایر منطقه خلخال پیشنهاد کرد تا برای کسب درآمد بیشتر، تلفیقی از بوم گردی، صنایع دستی و گردشگری را به گردشگران ارائه دهند.

پاپی‌زاده همچنین گفت: کمک می­‌کنیم با همکاری مسئولین استان، مکان‌هایی برای عرضۀ محصولات عشایر تا در استان‌­ها راه‌اندازی شود، گفت: تولید برای عشایر باید سودآور باشد تا هزینه ‌های برگزاری نمایشگاه و حمل و نقل و… را از محل این سود تامین کنند.

رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه در سال آینده اعتبارات و تسهیلات قابل توجهی به جامعه عشایری اختصاص داده خواهد شد، گفت: با تصویب مجلس، در قانون بودجه سال آینده سه هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان عشایر اختصاص داده می‌شود و زنان عشایری هم می‌توانند بر اساس ضوابط قانونی از این بیمه رایگان استفاده کنند.

۱۵ میلیارد تومان به صندوق‌های اعتبارات خرد عشایر زنان اختصاص می‌یابد

وی افزود: همچنین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان به صندوق­‌های اعتبارات خرد زنان عشایر اختصاص داده می‌شود و پنل­‌های خورشیدی بیشتری نسبت به سال‌های قبل در مناطق عشایری توزیع می­‌شود و این موضوع را از طریق مجلس در بودجه سال آینده پیگیری می‌کنیم.

پاپی زاده همچنین از تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم ،مرمت و بهسازی راه‌های عشایری شهرستان های خلخال و کوثر و از محل اعتبارات استانی و ملی در سال جاری خبر داد و افزود: با توجه در نزدیک بودن زمان کوچ عشایر منطقه تلاش خواهیم کرد تا قراردادهای لازم برای اجرای طرح‌های بهسازی راه عشایر این دو شهرستان در اردیبهشت ماه امسال آماده و طرح‌ها قبل از کوچ عشایر اجرا شوند .

وی اظهار کرد:با توجه به ایجاد مشکل برای برخی از عشایر منطقه پس از اجرای طرح ساماندهی دفترچه های عشایری وحذف نام برخی افراد از جامعه عشایری در تلاش هستیم تا با همکاری سازمان امار ایران عشایر دارای زیر ۳۰ راس دام را تحت پوشش دفترچه های عشایری قرار دهیم .

به گزارش ایرنا رییس سازمان امور عشایر ایران بهمراه نماینده مردم شهرستان های خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی ،رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و سرپرست اداره کل امور عشایری این استان امروز شنبه با حضور در جمع عشایر ایل شاطرانلوی خلخال در مسجد روستای لمبر از توابع بخش مرکزی این شهرستان از نزدیک در جرذیان مسایل ومشکلات عشایر کرد زبان خلخال قرار گرفت .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59629

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});