• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

بحران آب در ۷۰۰ روستای آذربایجان‌شرق

  • کد خبر : 59737
  • 05 اردیبهشت 1401 - 9:15
بحران آب در ۷۰۰ روستای آذربایجان‌شرق
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، گفت: ۷۰۰ روستا در استان با مشکل آب مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، محمد خانی در جلسه ستاد آبرسانی به روستاهای استان با اشاره به اینکه ۷۰۰ روستا در استان با مشکل آب مواجه هستند، اظهار کرد: سال گذشته پروژه آبرسانی به ۱۲۱ روستا با بیش از ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین، ورزقان و هشترود به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) واگذار شد که براساس قرارداد تا تیرماه امسال ۵۰ درصد پروژه باید به اتمام برسد.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت قرارگاه تلاش می‌کنیم تعداد روستاهای منعقد شده در قرارداد را به ۵۰۰ روستا افزایش دهیم تا مشکلات آبی سایر روستاها نیز رفع شود.

ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق در حوزه محرومیت‌زدایی

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با تأکید بر ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق در حوزه‌های محرومیت‌زدایی در استان، گفت: عدالت‌محوری و محرومیت‌زدایی یکی از اهداف اصلی دولت سیزدهم است و تمامی دستگاه‌ها باید در این خصوص همگام با هم حرکت کنند.

عابدین خرّم با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، تصریح کرد: این قرارگاه با هدف هماهنگی و انسجام‌بخشی به اقدامات حوزه محرومیت‌زدایی در بخش آبرسانی به روستاها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با تشکیل این قرارگاه، تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌های ستادی برای حل مشکلات موجود در روستاهای استان پای کار آمده‌اند و با همدلی و همکاری بیشتر تلاش می‌کنند تا با ایجاد امکانات در روستاها، از مهاجرت روستائیان جلوگیری شود.

خرّم با تأکید بر ایجاد زندگی پایدار در روستاها با تأمین امکانات زیرساختی، متذکر شد: باید نظارت جدی در اجرای پروژه‌ها وجود داشته باشد و موانع آنها به موقع اعلام شود تا در صورت نیاز برای رفع آنها اقدام کنیم.

پیگیری جدی اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در استان

وی اذعان داشت: بحث فنی و زمان‌بندی اجرای آبرسانی به روستاهای استان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به جد پیگیری شود و اعتبارات آن نیز با روند پیشرفت پروژه تزریق شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مطالعات پروژه‌های آبرسانی باید دقیق و کامل انجام شود و نباید حجم کار باعث شود که کیفیت کار کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه از جمله اولویت‌های مهم مدیریت ارشد استان پیگیری مسائل و معضلات روستائیان است، گفت: مسوولان استان موظف هستند حل مشکلات روستائیان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

یوسف غفارزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: موضوع آبرسانی به ۷۰۰ روستای استان در راستای تامین آب از منابع مطمئن مطرح است و برای ۱۲۱ روستا تامین آب از رودخانه ارس، سد حاجیلارچای و چاه‌های هشترود در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59737

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});