• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4

هزینه های گردشگری داخلی ترکیه در سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 59808
  • 05 اردیبهشت 1401 - 13:45
هزینه های گردشگری داخلی ترکیه در سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافت
یاز اکو - داده های موسسه آمار ترکیه ( TÜİK ) نشان می دهد که هزینه های گردشگری داخلی با 80.2 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 58.1 میلیارد لیر ترکیه (3.9 میلیارد دلار) رسیده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت داده های TÜİK نشان می دهد که غذا و نوشیدنی ۳۱ درصد از کل هزینه ها را تشکیل می دهد، در حالی که سهم حمل و نقل ۲۶٫۳ درصد است.

هزینه های اقامت ۱۴ درصد دیگر از کل هزینه ها را تشکیل می دهد.

بر این اساس گزارش شده که مخارج شخصی به ۵۳ میلیارد لیر رسیده است که نشان دهنده افزایش ۷۴٫۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ است و هزینه تورها در سال گذشته به ۵٫۱ میلیارد لیر رسیده است که نزدیک به ۱۷۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

میانگین هزینه‌های هر سفر ۱۱۰۱ لیر بود که از ۷۵۳ لیر در سال ۲۰۲۰ افزایش داشت.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، هزینه های گردشگری داخلی با افزایش ۹۸ درصدی به صورت سالانه به ۱۱٫۵ میلیارد لیره رسید و مخارج فردی با افزایش بیش از ۹۰ درصدی به ۱۰٫۷ میلیارد لیر رسید.

داده های TÜİK همچنین نشان می دهد که تعداد بازدیدکنندگان داخلی با افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸٫۹۵ میلیون نفر در سه ماهه چهارم سال گذشته رسیده است.

هدف اولیه از سفرهایی که مسافر در سه ماهه گذشته انجام داده است، دیدار با اقوام بوده است که سهم ۶۱٫۶ درصدی را به خود اختصاص داده است، پس از آن سفر، تفریح ​​و تعطیلات با ۲۳٫۶ درصد و سفرهای مرتبط با سلامت با ۷ درصد قرار دارند.

مسافران داخلی بیش از ۱۰٫۷ میلیون سفر در سه ماهه چهارم انجام دادند که نزدیک به ۴۹ درصد افزایش داشت، در حالی که میانگین تعداد شب های اقامت ۷٫۵ بود.

بر اساس نظرسنجی TÜİK، حدود ۶۴ درصد از مردم هنگام سفر در خانه های اقوام یا دوستان خود اقامت داشتند، در حالی که ۶٫۶ درصد در هتل ها اقامت داشتند.

با بهبود چشم‌انداز همه‌گیری و کاهش محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹، دست اندرکاران این صنعت امیدوارند که فعالیت‌های گردشگری در تابستان امسال شتاب بیشتری گیرد‌.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});