• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
‍ فرماندار اسکو در نشست آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرد:

افزایش سالانه ۲ هزار دانش‌آموز در سهند /کمبود نیروی انسانی و فضاهای آموزشی

  • کد خبر : 60569
  • 11 اردیبهشت 1401 - 13:30
افزایش سالانه ۲ هزار دانش‌آموز در سهند /کمبود نیروی انسانی و فضاهای آموزشی
یاز اکو - فرماندار شهرستان اسکو در نشست آموزش و پرورش شهرستان اسکو با اشاره به جمعیت ۲۸ هزار نفری دانش آموزی و افزایش سالانه ۲۰۰۰ دانش آموز در سهند، از کمبود نیروی انسانی و فضاهای آموزشی در این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر به ۱۴ باب مدرسه ۱۲ کلاسه در سهند نیازمندیم تا در سال تحصیلی جدید مدارس دو نوبته نشوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، وی افزود:با توجه به اینکه امسال ۱۰۰ معلم در این شهرستان بازنشسته خواهند شد در مجموع به ۳۵۴ معلم و نیروی انسانی در رشته های مختلف سیستم آموزشی این شهرستان نیازمندیم.

حسین فیروزی از حذف طرح برون سپاری آموزش دانش آموزان برای اولین بار در سیستم آموزشی این شهرستان اسکو خبر داد و افزود: با راه‌اندازی کارگاههای خیاطی، تصویرسازی رایانه‌ای و اتومکاتیک در هنرستان های اسکو و سهند دیگر هیچ دانش آموزی برای حرفه آموزی به دیگر موسسات مراجعه نخواهند کرد.

وی همچنین از تاسیس خانه علوم پایه در دانشگاه صنعتی سهند خبر داد و گفت: در راستای بهره مندی از توان علمی دانشگاه هابا عقد تفاهم نامه بین دانشگاه صنعتی سهند و آموزش و پرورش شهرستان اسکو ،دانش آموزان با دانشگاه ارتباط علمی برقرار کرده و در نتیجه با فراگیری علوم دانش بنیان، فرآیند نخبه پروری عملی شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اسکو امکانات و تجهیزات آموزشی این شهرستان را جوابگوی نیاز جمعیت دانش آموزی موجود ندانسته و بر استفاده از ظرفیت خیرین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دراین حوزه تاکید کرد.

وی افزود: برای حفظ جایگاه و رتبه برتر در حوزه تحقیقات دانش آموزی این شهرستان تنها پژوهشسرای دانش آموزی شهرستان جوابگوی نیاز دانش آموزان نبوده و باید پژوهشسرای دانش آموزی دیگری در شهر سهند ایجاد و به امکانات پیشرفته مجهز شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=60569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});