• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

خاندوزی: استان‌ها اسیر پایتخت هستند/ باید به سمت کاهش نرخ مالیاتی تولید برویم

  • کد خبر : 60900
  • 14 اردیبهشت 1401 - 18:15
خاندوزی: استان‌ها اسیر پایتخت هستند/ باید به سمت کاهش نرخ مالیاتی تولید برویم
یاز اکو - وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در مورد افزایش اختیارات استانداران و تمرکززدایی نیز وزرای هیات دولت اتفاق نظر دارند و تا زمانی که این اتفاق نیفتد استان‌ها اسیر پایتخت خواهند بود و بزرگ و قوی نخواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، سیداحسان خاندوزی شامگاه امروز در جمع تولیدکنندگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعرفه مربوط به واردات ماشین‌آلات اظهار کرد: برای ماشین‌ساز شدن، باید صرفه واردات ماشین‌آلات در کشور به نفع بخش‌هایی از ماشین‌آلات که مزیت دارند، تغییر یابد.

وی افزود: بخش‌هایی که نیازمند واردات ماشین‌آلات هستند، به‌ویژه در حوزه‌های تک می‌توانند از ظرفیت‌های تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده کنند.

خاندوزی تصریح کرد: در حوزه تعرفه مواد اولیه مثل پلیمر و پلاستیک دولت تلاش دارد از طریق کاهش سود بازرگانی و حقوق ورودی، افزایش نرخ تعرفه واردات را جبران کند.

وی ادامه داد: در مورد افزایش اختیارات استانداران و تمرکززدایی نیز وزرای هیأت دولت اتفاق نظر دارند و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، استان‌ها اسیر پایتخت خواهند بود و بزرگ و قوی نخواهند شد.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: دولت برای تامین  برق و گاز و در دسترس بودن آنها تعهدات خود را انجام می‌دهد و تلاش داریم جریان تولید برق را در کشور به صرفه و جذاب کنیم.

وی با بیان اینکه چند ده هزار فرار مالیاتی در اصناف و گروه‌های مختلف شناسایی شده است، افزود: باید با افزایش بار مالیاتی شرکت‌های غیرتولیدی، فعالیت‌های غیرمولد و امور سوداگرانه به سمت کاهش نرخ مالیات بر شرکت‌های تولیدی رویم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=60900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});