• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
وزیر میراث‌ فرهنگی در مراغه؛

خواجه نصیرالدین طوسی دارای عقل یازدهم بود

  • کد خبر : 61132
  • 16 اردیبهشت 1401 - 18:00
خواجه نصیرالدین طوسی دارای عقل یازدهم بود
یاز اکو- وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: چرا نباید نخبگان ما فضای وب را با تولیدات ارزشمند مراغه پر کنند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، عزت‌الله ضرغامی در ویژه‌برنامه روز مراغه با بیان این مطلب، فضای مجازی را محل جولان نخبگان دانست و ضمن ابراز ناخرسندی از فعالیت های سطحی در این حوزه گفت:متاسفانه در فضای مجازی مسائل عمقی و محتوایی چندانی تولید نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه مراغه در محاق رصدخانه قرار داشته و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی به لحاظ معماری، مهندسی و سبک پایداری، استاتیک و زیبایی است، افزود: یکی از نمادهای مراغه در سطح جهانی خواجه نصیرالدین طوسی است. به طوری که هم خواجه نصیر به مراغه شخصیت داده است و هم مراغه به خواجه نصیر کمک کرده است.
وی ادامه داد: وجود خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان شخصیت برجسته علمی و سیاسی باعث شد تا در حکومتی دیکتاتوری مانند مغول همه‌ ادیان از بودایی و مسلمان کنار هم قرار گرفته و تمدن را پیش ببردند و این حرف کمی نیست.
ضرغامی افزود: خواجه نصیر فردی استثنایی است که به به او عقل یازدهم نیز می‌گویند؛ ابن خلدوم معتقد است، خواجه نصیر بزرگترین دانشمند پس از اسلام و در همه‌ی رشته‌ها سرآمد بوده و تألیفات دارد.
وی گفت: نخبگان و شخصیت‌های اهل فکر این شهر باید مراغه را به یک عامل وحدت انسانی و الگو تبدیل کنند چراکه ریشه‌های وحدت ما اسلام، زبان فارسی و ایران است اما ما نیاز به نیاز به عوامل وحدت جزیی‌تری داریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});