• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد

کشف و ضبط بیش از ۸۶ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 61742
  • 20 اردیبهشت 1401 - 17:15
کشف و ضبط بیش از ۸۶ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف و ضبط بیش از ۸۶ تن انواع فرآورده خام دامی و معدوم سازی ۱۶ هزار ۶۷۴ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در جریان طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه دامپزشکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، دکتر امیرحسین بهداد با اعلام این خبر، گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ و در ادامه طرح نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه و به منظور تامین بهداشت فرآورده‌های خام دامی، با ۱۲ هزار و ۰۱۶ مورد بازدید از کلیه مراکز تولید، فرآوری بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی در تمام نقاط سطح استان را به طور مداوم تحت بازدید و نظارت ویژه قرار گرفتند.

وی افزود: در کشتارگاه‌های دام استان، ۶۲ هزار و ۳۱۱ راس گوسفند و بز و ۹۴۷۲ راس گاو، گوساله و گاومیش مورد بازرسی بهداشتی دامپزشکان قرار گرفت که میزان ۱۸ هزار و ۱۹۰ کیلوگرم لاشه و آلایش دامی غیر قابل مصرف انسانی تشخیص داده و ضبط و معدوم شد.

وی ادامه داد: در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان نیز دامپزشکی بر ۴ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۹۲ قطعه طیور نظارت بهداشتی داشته که از این تعداد، میزان ۹۴ هزار و ۱۴۶ کیلوگرم لاشه و آلایش مرغی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

بهداد گفت: کارشناسان این اداره کل در رمضان سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۶ تن انواع فرآورده خام دامی کشف و ضبط کرد که از این مقدار بیش از ۱۶ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی تشخیص داده شدند که با دستور مراجع قضایی معدوم شد، مابقی موارد کشف شده در قالب توقیف موقت، در مرحله نمونه برداری و تحت آزمایش و بررسی قرار دارد.

وی ادامه داد: پیرو بازرسی‌های انجام گرفته، ۹۵۴ خودرو انتقال گوشت دارای پروانه بودند و تعداد ۶۳ خودرو که به صورت غیر مجاز و عدم رعایت اصول بهداشتی دامپزشکی مبادرت به فروش مواد و فرآورده‌های خام دامی می‌کردند برخورد قانونی انجام گرفت و هم‌چنین در طی این مدت، پرونده ۶۲ واحد متخلف بهداشتی تکمیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی در ادامه از مردم خواست تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را ضمن دقت به تاریخ تولید درج شده بر روی محصولات بسته بندی و هم‌چنین توجه مهر دامپزشکی، از مراکز مجاز و تحت نظارت این اداره کل تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و لازم با متخلفین بهداشتی انجام پذیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});