• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4
اردوغان خبر داد:

حجم تجارت ترکیه و قزاقستان ازمرز ۵ میلیار دلار گذشت

  • کد خبر : 61862
  • 21 اردیبهشت 1401 - 13:00
حجم تجارت ترکیه و قزاقستان ازمرز ۵ میلیار دلار گذشت
یاز اکو_رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: حجم تجارت بین ترکیه و قزاقستان 58 درصد افزایش یافت و از 5.3 میلیارد دلار گذشت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یا اکو به نقل از تی آر تی خبر وی گفت :ما هدف ۵ میلیارد دلاری خود را پشت سر گذاشتیم و با همین سرعت به هدف ۱۰ میلیارد دلاری خواهیم رسید.”

اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با توکایف با بیان اینکه توکایف اولین سفر رسمی خود را به عنوان رئیس جمهور به ترکیه انجام داده گفت: همانطور که قزاقستان وطن اجدادی ما است، ترکیه نیز وطن دوم برادران قزاق ما است.

رئیس جمهور اردوغان با بیان اینکه سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک ترکیه و قزاقستان محقق شده است، ادامه داد، با بیانیه مشترکی که به تازگی امضا کردیم، همکاری خود را به سطح یک مشارکت راهبردی پیشرفته ارتقا دادیم.

وی افزود: ترکیه و قزاقستان دو کشور خواهر هستند که روابط عمیقی دارند که قدرت خود را از پیوندهای مشترک تاریخی، زبانی، مذهبی و فرهنگی می گیرد. ما به عنوان ترکیه برای ثبات و صلح قزاقستان اهمیت زیادی قائلیم.

هدف ۱۰ میلیارد دلاری در روابط با ترکیه و قزاقستان

اردوغان با بیان اینکه در دیدار با توکایف رئیس جمهور قزاقستان همه جوانب روابط دو کشور را مورد بررسی قرار دادند، گفت: ما امکانات توسعه بیشتر و تعمیق همکاری های خود را چه در سطح دوجانبه و چه در بسترهای چندجانبه ارزیابی کردیم.

وی ادامه داد:حجم مبادلات تجاری ترکیه و قزاقستان در سال گذشته نسبت به سال قبل ۵۸ درصد افزایش یافته است. ما در مدت کوتاهی از هدف ۵ میلیارد دلاری خود فراتر رفتیم و با همین سرعت به هدف ۱۰ میلیاردی خواهیم رسید.

رئیس جمهور اردوغان تصریح کرد: به تشویق شرکت های ترک برای سرمایه گذاری بیشتر در قزاقستان تحت رهبری توکایف ادامه خواهیم داد.

وی گفت: “در طول جلسات خود، ما توافق کردیم که از پتانسیل همکاری های گسترده در زمینه های مختلف، از حمل و نقل گرفته تا سرمایه گذاری های متقابل، از صنایع دفاعی تا انرژی، آموزش و فرهنگ استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});