• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان معرفی شد

  • کد خبر : 61948
  • 22 اردیبهشت 1401 - 9:15
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان معرفی شد
یاز اکو - فرمانده یگان حفاظت این اداره‌کل با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و فرمانده پلیس پیشگیری استان و جمعی از فرماندهان انتظامی استان معارفه شدند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی: فرمانده یگان حفاظت این اداره‌کل با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و فرمانده پلیس پیشگیری استان و جمعی از فرماندهان انتظامی استان معارفه شدند.
در این مراسم سیروس داودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی ضمن عرض خیرمقدم و تبریک فرمانده جدید یگان حفاظت استان اعلام داشت: جنگلهای ارسباران به منزله ریه های تنفسی استان بوده که باید با تمام توان از عرصه های طبیعی استان و جنگلهای ارسباران حفاظت گردد.
داودی در ادامه به کمبود نیروی حفاظتی در عرصه های منابع طبیعی به ویژه در حوزه جنگل های ارسباران نیز اشاره و از کمبود نیروهای حفاظتی به عنوان مشکل جدی در حفاظت از عرصه های طبیعی استان نام برد.
جناب سرهنگ اکبری فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور اعلام داشتند مرکز مانیتورینگ یگان های حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کل کشور باید راه اندازی شود و در ادامه افزودند ۲ میلیون و پانصد هزار هکتار مراتع وجود دارد که با وجود این اعتبار و نبود نیروی انسانی کافی نمی توان این عرصه های طبیعی و خدادای آنگونه که باید حفاظت نمود بلکه با نصب دوربین‌های پیشرفته و رصد این مراتع و با نصب مانیتورینگ تقریبا مراتع را رصد نمودو از تخریب و آتش سوزی مراتع و جنگلها جلو گیری شودو برای تحقق این امر باید باید یگانهای حفاظت ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور را به سمت سوی هوشمندسازی هدایت کنیم .
جناب سرهنگ اکبری در ادامه اعلام داشتند باید رویکرد مردمی سازی از حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با وجود همیاران طبیعت را سازماندهی کنیم و از وجود همیاران طبیعت و دهیاری ها و شوراهای اسلامی برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی وارد عمل شده و جدی تر عمل کنیم .
جناب سرهنگ اکبری افزودند باید رویکرد مردم را برای استفاده از جنگل ها و مراتع را عوض کنیم استفاده از جنگل برای تفریح نیست بلکه جنگل اکسیژن و آب مردم را تامین میکند مردمی سازی را باید در عمل نشان دهیم و نه در شعار، و مدیریت حفاظت از منابع طبیعی را با وجود همیاران منابع طبیعی خواستار شدند.
ایشان گفتند ۹۵ درصد حریق های جنگلی در کشور عامل انسانی می باشد آیا امنیت عمومی مهمتر است یا امنیت حیاتی، بلکه امنیت حیاتی مهم تر از امنیت عمومی است و به علت تغییر اقلیم و دست اندازی به مراتع و جنگل ها توسط مردم، حیات انسانها را با خطر روبرو کرده اند و در ادامه خواستار حفظ و حراست مردم از عرصه های منابع طبیعی را خواستار شدند.
و در ادامه جناب سرهنگ سیاوش علی فام به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان معرفی و از زحمات جناب سرهنگ محمدرضا حسن زاده که به افتخار بازنشستگی نائل شده بودند تقدیر و تشکر به عمل آمد. جناب سرهنگ علی فام در کارنامه خود فرماندهی انتظامی شهرستان های بستان آباد و شبستر را نیز در کارنامه خود دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});