• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

حقوق اساتید دانشگاه آزاد، از حقوق کارگران هم پایین‌تر است

  • کد خبر : 62408
  • 25 اردیبهشت 1401 - 12:45
حقوق اساتید دانشگاه آزاد، از حقوق کارگران هم پایین‌تر است
یاز اکو - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم، همسان سازی حقوق وزارت علوم با وزارت بهداشت انجام شد که ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای مجلس آب خورد که اساتید دانشگاه آزاد حقوق در حد کارگر هم ندارند و کارمندان هم به تبع آنها حقوق خوبی ندارند اما باید از آنها حمایت کرده و در مجلس این موضوعات را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علیرضا منادی، در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ریشه در اخلاص رهبر معظم انقلاب دارد و با پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی که از اساسی‌ترین شکل دهندگان این دانشگاه است، تأسیس می‌شود که رهبر معظم انقلاب نقش ویژه‌ای در حمایت و ایستایی آن داشته‌اند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۰ میلیون نفر دانش آموخته از دانشگاه‌ها داشتیم که شش میلیون نفر آنها از دانشگاه آزاد اسلامی بودند و برای اولین بار در سال ۱۳۶۵ دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز شکل گرفت.

وی افزود: ما بزگترین دانشکده دندان پزشکی غرب کشور را داریم و تنها شهری هستیم که دو دانشکده دندان پزشکی دارد.

دانشگاه آزاد سرمایه نظام است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه‌ی نظام جمهوری اسلامی ایران است و با تمام وجود باید آن را حفظ کرد.

منادی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ۲۰ میلیون متر مربع فضا داشته و یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو دارد که من با تمام وجود به این دانشگاه عشق می‌ورزم چراکه بزرگ شده‌ی این دانشگاه بوده‌ام و زندگی من در آن شکل گرفته است.

وی گفت: بیمارستان امام سجاد(ع) که تحت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز است، در دوران شیوع ویروس کرونا، کمترین تلفات را داشت و خدمات خوبی ارائه کرده است.

وی ادامه داد: دستگاه ام آر آی، دستگاه‌های رادیو تراپی و دیالیز برای بیمارستان امام سجاد(ع) خریداری شده و مجوز خرید پنج دستگاه هم اخذ شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: در ایام شیوع ویروس کرونا، دوره‌ی کارشناسی ارشد بدون آزمون را برگزار کردیم و امسال هم برای دانشگاه‌ آزاد اسلامی مانند دانشگاه پیام نور دوره‌های فراگیر ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: ۴۰۷۰ میلیارد تومان بودجه برای وزارت آموزش و پرورش و علوم در نظر گرفتیم که ۲۰۷۰ میلیارد تومان آن برای آموزش عالی است و برای اولین بار ۵۰ میلیارد تومان برای صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تعلق یافته است.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز در همه‌جای ایران وجود دارد و شهری نداریم که دانشگاه آزاد نداشته باشد؛ از نظری سیاسی هم هیچ دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت نمی‌کند و ۴۰ درصد آموزش پزشکی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

دانشگاه آزاد باید هوای مجلس را داشته باشد!

منادی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید با مجلس شورای اسلامی رابطه‌ی خوبی داشته باشد و هیچ کس مانند مجلس شورای اسلامی رابطه‌ی خوبی با دانشگاه آزاد ندارد؛ بنابراین دانشگاه آزاد هم باید هوای مجلس را داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته یک شرایط خاصی داشت، گفت: در یک مقطعی ۵۰۰ واحد دانشگاهی به‌گونه‌ای شدند که باید تهران از آنها حمایت می‌کرد و رقابت از آنها گرفته می‌شد که خوشبختانه این مشکل هم رفع شد.

در پایان این مراسم از خدمات عزیز جوانپور، رئیس سابق دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی تقدیر و آرش رنجبران به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد استان معرفی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=62408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});