• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیش از ۹ هزار نفر کمبود نیرو دارد

  • کد خبر : 69026
  • 12 تیر 1401 - 17:00
آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیش از ۹ هزار نفر کمبود نیرو دارد
یاز اکو - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های پیش رو در سال تحصیلی آینده است و این استان با کمبود ۹ هزار نفر نیروی انسانی روبرو است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جواد جنگی روز یکشنبه اظهار کرد: حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان امسال جذب می‌شوند و جهت برطرف کردن مابقی کمبود، دولت در صدد است از طریق مدیریت نیروهای نهضت، قرآنی و … (بعد از سال ۹۱) این مشکل را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در استان با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم، افزود: نیروهای آموزشی قبل از سال ۹۱ جذب آموزش و پرورش شدند و اکنون امیدواریم با مدیریت و برنامه ریزی دولت در پروژه مهر مشکلی بوجود نیاید و برنامه ریزی جهت رفع چالش های پیش رو نیز در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه اجلاسیه روسای آموزش و پرورش در اشنویه در حال برگزاری است، ادامه داد: هدف از تشکیل اجلاس سران روسا آماده کردن نیروهای اداری در راستای پروژه مهر است.

جنگی یادآور شد: نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات در این اجلاس ملاک عمل هستند و پیرامون موضوعات اصلی بحث خواهد شد.

وی تاکید کرد: بحث کمبود فضای آموزشی نیز از چالش‌های اصلی است که امیدواریم تا ۲ سال آینده نیز با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این مشکل برطرف شود.

اجلاس روسای آموزش و پرورش در اشنویه در حال اجراست؛ آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز است که در مناطق ۲۴ گانه استان تحصیل می‌کنند و ۳۸ هزار فرهنگی در این زمینه مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});