• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

بایستی صدور ویزای گردشگری برای کشورهای عضو اکو تسهیل شود

  • کد خبر : 62849
  • 28 اردیبهشت 1401 - 11:45
بایستی صدور ویزای گردشگری برای کشورهای عضو اکو تسهیل شود
یاز اکو- کشورهای عضو اکو سرشار از نعمت های الهی هستند. بیشتر منابع انرژی جهان در کشورهای اکو است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، این مطلب را علی نیکزاد معاون اول مجلس شورای اسلامی ایران در سومین کنفرانس عمومی مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی اکو در باکو بیان کرد.

وی با بیان اینکه این امر فرصت های بی سابقه ای را برای کشورهای منطقه ایجاد کرده است گفت: مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی اکو به ما این فرصت را داده است که با دولت های خود همراهی کنیم و برای دستیابی به اهداف کشورهای عضو اکو گام برداریم. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای کلیدی و با نفوذ سازمان همکاری اقتصادی، دیپلماسی فعال منطقه ای را ترویج می کند. ما خواهان تقویت بیشتر همکاری های اقتصادی بین کشورهای عضو هستیم. نقش پارلمان های کشورهای عضو در حمایت از توافقاتی که منافع مردم منطقه را تامین می کند غیرقابل انکار است.

علی نیکزاد همچنین خواستار مذاکره برای آزادسازی تجارت در منطقه، اعطای وام با نرخ بهره پایین به کشورهای عضو و اعمال تعرفه های کمتر شد.

وی با بیان اینکه توسعه روابط بین المجالس فرصت هایی برای توسعه روابط بین دولت ها نیز ایجاد می کند گفت: توسعه گردشگری شرط اصلی توسعه اقتصادی پایدار است. ما تسهیلات صدور ویزا را برای گردشگرانی که از کشورهای عضو بازدید می کنند ارائه می دهیم. جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارهای ظالمانه بر آن همواره حامی صلح و ثبات در منطقه بوده است. ایران روابط فعال با همسایگان خود را اولویت اصلی سیاست خارجی خود می داند. پایان همه گیری کرونا اکنون در افق است. من مطمئن هستم که این کنفرانس بستر خوبی برای تبادل نظر در دوره پسا همه‌گیری خواهد بود.

علی نیکزاد با بیان اینکه بهبود اقتصادی در دستور کار همه کشورها و سازمان های بین المللی قرار دارد خاطرنشان کرد: نیاز به رایزنی های مداوم بین پارلمان های کشورهای عضو اکو وجود دارد. من پیشنهاد می کنم یک کمیته حمایت از سازمان همکاری اقتصادی برای احیای اقتصاد پس از همه گیری کرونا مطابق با منشور این مجمع تشکیل شود. در صورت پذیرش این پیشنهاد، آمادگی داریم اولین جلسه این کمیته را در مجلس شورای اسلامی ایران برگزار کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=62849

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});