• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
داور جشنواره تئاتر خیابانی «سردریم»:

مستقل شدن تئاتر در شهرستان‌ها اتفاق مبارکی است

  • کد خبر : 63296
  • 31 اردیبهشت 1401 - 13:45
مستقل شدن تئاتر در شهرستان‌ها اتفاق مبارکی است
یاز اکو - داور دومین جشنواره تئاتر خیابانی «سردریم» گفت: برداشته شدن تمرکز از مراکز استان‌ها و مستقل شدن تئاتر در شهرهای کوچک استان اتفاق مبارکی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی دومین جشناوره تئاتر «سردریم» یعقوب صدیق جمالی ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: به نظر من هر چقدر شهرها بتوانند از مرکز دورتر شوند و در محیط شهری خود به تولید و اجرای اثر بپردازند، بهتر از این است که بخواهند تحت شرایط خاص و با مشکلات بسیار، اصرار بر اجرا در مراکز استان خود داشته باشند یا در حاشیه‌ی یک جشنواره دیده بشوند.

وی افزود: عقیده دارم هر رویدادی که گسترش تئاتر را سبب شود، قدم خوب و مؤثری است اما ترجیح می‌دهم جشنواره‌هایی از این دست غیررقابتی برگزار شوند و حمایت‌های مالی از گروه‌های تئاتری به شکلی غیر از جایزه انجام شود.

این عضو هیئت داوران جشنواره در خصوص برگزاری تئاتر خیابانی نیز گفت: در شرایطی که ما یا سالن نداریم و یا سالن‌هایی که داریم از استاندارد بسیار دور هستند بهترین اتفاق اجرای تئاتر محیطی است و به علاوه این نوع از تئاتر تأثیرگذاری بیشتر و بهتری نیز دارد.

یعقوب صدیق جمالی در پایان تأکید کرد: بد نیست که ما گاهی نیز خود را از حصار سالن‌های تئاتر بیرون بکشیم و تئاتر را به متن و بطن جامعه بیاوریم.

گفتنی است، جشنواره تئاتر خیابانی سردرود «سردریم» از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت در دو پارک شهر سردرود برگزار می‌شود و ساعت ۱۰:۳۰ روز ۳۱ اردیبهشت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63296

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});