• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

یک تریلیون دلار از بازار ارزهای دیجیتال حذف شد

  • کد خبر : 63376
  • 01 خرداد 1401 - 10:00
یک تریلیون دلار از بازار ارزهای دیجیتال حذف شد
یاز اکو_در حالی که ارزش کل بازار پول کریپتو که در ابتدای آوریل از 2.1 تریلیون دلار فراتر رفت، به 1.2 تریلیون دلار کاهش یافت و تقریباً 1 تریلیون دلار از بازار حذف شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، بازار پول کریپتو که از روز اغاز فعالیت به دلیل ساختارش فراز و نشیب های سخت زیادی را تجربه کرده است، از نوامبر با افزایش تورم و محیط نرخ بهره بالا که به موازات آن ایجاد شده، ضربه سختی خورده است.

صفر شدن ارزش LUNA که در بین ۱۰ رتبه برتر نشان داده شد و سرمایه گذاران زیادی دارد و حذف آن از بایننس، منجر به بی ثباتی سکه های پایدار در بازار عمومی شد.

بر اساس داده های شرکت تحلیلی Coinmarketcap، با این تحولات، ارزش کل بازار پول کریپتو که در ابتدای آوریل از ۲٫۱ تریلیون دلار گذشت، به ۱٫۲ تریلیون دلار کاهش یافت. بیت کوین با ۵۵۸٫۶ میلیارد دلار دارایی ارز دیجیتال با بالاترین ارزش بازار است و پس از آن اتریوم با ۲۳۷٫۶ میلیارد دلار قرار دارد.

کاهش بیت کوین در ۷ هفته به ۴۰ درصد رسید

قیمت بیت کوین، یک ارز دیجیتال با فناوری بلاک چین، در نوامبر سال گذشته با عبور از ۶۹ هزار دلار رکورد شکست.

قیمت بیت کوین که از آن زمان تاکنون روند نزولی داشته است، در این ماه با بی ثباتی در بازار به ۲۴۵۰۰ دلار سقوط کرد و به پایین ترین سطح در ۱٫۵ سال اخیر رسید.

و به این ترتیب قیمت بیت کوین از نقطه اوج خود ۶۴٫۵ درصد کاهش یافت.

اگرچه قیمت بیت کوین در پایان ماه مارس بخشی از ضررهای خود را جبران کرد و به بالای ۴۸ هزار دلار رسید، اما از آن زمان تاکنون ۷ هفته متوالی را با کاهش ارزش پشت سر گذاشته و در ۲۹ هزار و ۱۰۰ دلار تثبیت شده است.

 به این ترتیب در بازه زمانی ۷ هفته‌ای از ابتدای فروردین تا امروز، افت قیمت بیت کوین بر اساس ۴۰ درصد بوده است.

قیمت اتریوم در ۷ هفته به نصف رسید

قیمت اتریوم که دومین ارزش بازار را در بین ارزهای دیجیتال دارد، در نوامبر سال گذشته به ۴۸۷۰ دلار رسید و از آن زمان وارد روند نزولی شده است.

قیمت اتریوم که از ۳۵۹۰ دلار در ابتدای آوریل به ۱۹۲۵ دلار با جهش کاهش سکه های پایدار کاهش یافت، با بسته شدن هفتمین هفته متوالی با زیان، در ۱۹۶۰ دلار متعادل شد. در اتریوم، ضرر ۷ هفته مورد بحث ۴۵ درصد بود.

دارایی های دیجیتال مهمترین آزمون خود را پشت سر می گذارند

کارشناسان معتقدند: سقوط استیبل کوین لونا، که بخش مهمی از بازار ارزهای دیجیتال است، هنوز اثرات غیرقابل پیش بینی بر کل صنعت دارد.

کارشناسان با تاکید بر اینکه زیر سوال بردن اطمینان در دارایی‌های کریپتو، نوسانات بازار را در فضای افزایش فرار از دارایی‌های پرخطر به دلیل تورم و محیط نرخ بهره بالا افزایش می‌دهد، اظهار داشتند : برای از بین بردن بی‌ثباتی به یک مکانیسم نظارتی شفاف نیاز است.

کارشناسان خاطرنشان کردند: رویدادهای اخیر در ارزهای دیجیتال که فراز و نشیب های زیادی از زمان پیدایش آن تجربه شده است، یکی از مهم ترین آزمون ها برای اکوسیستم دارایی دیجیتال است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});