• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

آذربایجان شرقی میزبان رویداد مهم محیط زیستی

  • کد خبر : 63474
  • 01 خرداد 1401 - 17:30
آذربایجان شرقی میزبان رویداد مهم محیط زیستی
یاز اکو - همایش انجمن دیرینه شناسی ایران و دومین همایش ملی تنوع زیستی دیرینه در روزهای سوم و چهارم خرداد ماه 1401 در دانشگاه آزاد مراغه با حضور مقامات کشوری و استانی حفاظت محیط زیست و سایر نهادهای ذیربط برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از برنا در آذربایجان شرقی، شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ضمن حضور در منطقه فسیلی مراغه با اعلام این خبرگفت: درراستای اجرای سیاستهای کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری و با توجه به همگانی بودن وظیفه حفاظت از محیط زیست موضوع اصل پنجاهم قانون اساسی ودر راستای اهداف و شرح وظایف دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی) در خصوص حفاظت از آثار و بقایای حیات گذشته تحت عنوان تنوع زیستی دیرینه، برگزاری همایش دیرینه شناسی و تنوع زیستی دیرینه با رویکرد علمی- آموزشی درمنطقه فسیلی مراغه برگزار می شود.

وی ادامه داد : این همایش در سالن همایش های دانشگاه آزاد مراغه سوم و چهارم خرداد ماه امسال با رویکرد علمی- آموزشی به صورت مشترک و با هدف هم اندیشی و تبادل نظر و دستیابی به آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی در حوزه دیرینه شناسی و تنوع زیستی دیرینه برگزار خواهد شد.

اشتری افزود : محورهای این همایش شامل دیرینه شناسی و ارتباط آن با سایر علوم، شناخت و معرفی تنوع زیستی دیرینه ایران، حفاظت از ذخایر دیرینه شناسی کشور، معرفی روش‌های تحقیق درحوزه تنوع زیستی دیرینه همچنین آموزش وارتقا فرهنگ زیست محیطی می باشد.

منطقه فسیلی مراغه یکی از منحصر به فردترین مناطق فسیلی جهان است که فسیل‌های متنوعی از پستانداران منقرض شده را در خود جای داده وسعت این منطقه به ۴۰ هزار هکتار می‌رسد که مساحتی برابر ۱۰۲۶ هکتار آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان «اثر طبیعی-ملی فسیلی مراغه» حفاظت می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});