• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

تردد حدود ۱۲ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

  • کد خبر : 63919
  • 04 خرداد 1401 - 11:45
تردد حدود ۱۲ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
یاز اکو - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تردد حدود 12 هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار در سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، کلیم اله وثوقی چهارم خرداد در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اشاره به اینکه این میزان مسافر آذری و ایرانی بصورت سواره و اتوبوسی از مرز تردد کرده اند، اظهار کرد: از ابتدای سالجاری ۷۵۰ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: این میزان کالای ایرانی توسط ۳ هزارو ۹۶۸ دستگاه کامیون های ایران،آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان، روسیه و قرقیزستان از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان ،روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است، یادآور شد: محصولات کشاورزی، شیشه انواع،کاشی انواع، سنگ ساختمانی، نئوپان، میل گرد ،پروفیل و نمک عمده کالاهای صادر شده ایرانی هستند.

وی از افزایش ۶۴ درصدی ترانزیت خروجی کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد و افزود: در ۲ ماه گذشته ۹۳ هزار تن کالا توسط ۴ هزار دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزایش ۱۴۷ درصدی ترانزیت خروجی کالا را یادآور شد و گفت: آب معدنی، ورق گالوانیزه، ورق آهنی، لاستیک، برنج، چای، سنگ های ساختمانی، کاشی، سیمان و تراکتور عمده کالاهای ترانزیت خروجی هستند.

وثوقی افزود: در مدت یادشده بیش از ۲۱ هزار وسلیه نقلیه اعم از اتوبوس،کامیون و سواری از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۳۵ درصدی هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});