• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
علیرضا حسام از مدیران خانه سلامت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد:

به خانه سلامت سر بزنید؛ اینجا نوشابه و دلستر ممنوع است

  • کد خبر : 64226
  • 07 خرداد 1401 - 9:15
به خانه سلامت سر بزنید؛ اینجا نوشابه و دلستر ممنوع است
یاز اکو - علیرضا حسام از مدیران خانه سلامت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد: مافیای دارو مانع اصلاح تغذیه مردم‌اند و منشا اصلی بسیاری از بیماری‌ها غذاهای شیمیایی و ناسالم‌اند. ما برای اولین‌بار در ایران خانه‌ی سلامت تبریز را با هزینه‌ی ۲/۵ میلیارد تومانی شامل فروشگاه محصولات گیاهان دارویی و عرقیجات، دمنوش‌خانه و شربت‌خانه تخصصی و رستوران غذاهای ارگانیک و سنتی آذربایجان در مساحت ۷۰۰ متری راه‌اندازی کردیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شمس، در این مجموعه شما دلستر و نوشابه و نوشیدنی‌های صنعتی پیدا نمی‌کنید. حتی آبی که به دست مشتری می‌دهیم آب چشمه است. غذاها با روغن ارده‌ی کنجد و روغن زرد حیوانی پخت می‌شود و مرغ، کبک و بلدرچین نیز از روستا و با تاییدیه‌های بهداشتی تهیه می‌شود. نان همراه غذا با آرد کامل پخت شده که در آن جوش‌شیرین و خمیر مایه پیدا نمی‌کنید. ما مدعی ارائه‌ی محصولات سالم به مردمیم. ادعای دخالت در درمان نداریم اما در تغذیه دخالت می‌کنیم و به مراجعین مشاوره‌ی رایگان مزاج‌شناسی می‌دهیم.

ما غذاهای سنتی آذربایجان مانند “قابلی‌پلو” و انواع آش‌های مختص این خطه را احیاء کردیم و ارائه می‌دهیم. اینجا مجموعه‌ی فرهنگی است که شامل اتاق کودک جهت نگهداری کودکان توسط مربی حرفه‌ایست تا والدین با آرامش‌خاطر از خدمات استفاده کنند. قرائت‌خانه مجموعه نیز متشکل از کتب برای استفاده عموم است. تمام این‌ها رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای از مراجعه‌کننده دریافت نمی‌شود و پرسنل ما نیز حق ندارد برای حضار تایم خروج تعیین کند.‌

ما با حدود ۳ هزار و ۳۰۰ خانواده ارتباط مستقیم داریم که از ما حمایت کرده‌اند و شاید خودشان ندانند که با تشویق‌هایشان چقدر دلگرم‌مان کردند تا مغازه ۲۰ متری را به مجموعه ۷۰۰ متری کنیم و در مسیر تغذیه سالم قدم بر داریم. ما اگر دنبال سود بودیم بجای این مجموعه فست‌فود یا همان سم‌فود راه می‌انداختیم.‌

در تهران و قم و شیراز شاهسپران نمی‌شناسند. کتابچه‌ای تهیه می‌کنیم تا گیاهان سنتی آذربایجان را به همگان بشناسانیم و خودمان نیز عرضه کنیم. متاسفانه بسیاری از گیاهان وحشی دارای خاصیت درمانی را نتوانستیم به مردم معرفی کنیم و غذاهایی مانند آش‌ کله‌جوش از فرهنگ ما حذف شده است.

در این محل شما فریزر پیدا نمی‌کنید چون ما اصلا محصولات فریزر شده به مردم نمی‌دهیم. مروج گیاه‌خواری هم نیستیم اما معتقدیم در برخی موارد شاید برای بیماری به‌صورت مقطعی گیاه‌خواری چاره درمان باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64226

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});