• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

احداث سد “هرزه ورز” برای تامین آب شرب ۱۲ روستای هریس

  • کد خبر : 15768
  • 01 خرداد 1400 - 10:30
احداث سد “هرزه ورز” برای تامین آب شرب ۱۲ روستای هریس
یاز اکو - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از اخذ مجوز احداث سد "هرزه ورز" برای تامین آب بیش از ۱۲ روستای شهرستان هریس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، احمد محرم زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در شرایط فعلی که بارندگی‌ها طی چند سال اخیر رو به کاهش بوده و خشکسالی نیز عاملی دیگر در کاهش منابع آبی در سطح رودخانه‌ها، مخازن آبی و سفره‌های زیرزمینی شده است، ایجاد سدها می‌تواند در کنار ذخیره آب‌های سطحی موجب تامین آب شرب شهری و روستایی شود.

وی افزود: در راستای تامین آب شرب و کشاورزی در منطقه ارسباران، سدهای متعددی ایجاد شده که اکنون نیز با اخذ مجوزهای لازم، شرایط ایجاد سد “هرزه ورز” شهرستان هریس فراهم شده که به زودی با مطالعه کارشناسی آغاز عملیات احداث و آبگیری آن انجام می‌گیرد.

وی احداث سد هرزه ورز را یکی از مطالبات اصلی مردم هریس و از مهمترین پروژه‌های آبی این شهرستان عنوان کرد و گفت: هدف اصلی از احداث این سد در منطقه تامین آب شرب سالم و کشاورزی برای بیش از ۱۲ روستای این شهرستان است.

محرم زاده هم‌چنین از پیگیری مطالعات در جهت توسعه سد “نهر علی” هریس در راستای تامین آب کشاورزی و زراعی با اعتبار یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و افزود: امیدواریم با احداث و آبگیری این سدها در آینده نزدیک دیگر شاهد کم آبی و خشکسالی در منطقه نباشیم و این امر باعث توسعه، عمران و آبادانی در شهرستان هریس و منطقه شود. 

وی از عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرستان هریس با ظرفیت حدود ۳۰۰۰ متر مکعب در دقیقه با اعتباری حدود ۴۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تاکنون برای این منظور ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده که با احداث این تصفیه خانه بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت این شهرستان از این طرح بهره مند خواهند شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});