• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

۲۵ درصد تولید گندم استان در شهرستان هشترود است/ شهرستان هشترود، قطب کشاورزی آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 68252
  • 07 تیر 1401 - 10:15
۲۵ درصد تولید گندم استان در شهرستان هشترود است/ شهرستان هشترود، قطب کشاورزی آذربایجان‌شرقی
یاز اکو – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود در سخنانی با بیان این‌که هشترود قطب کشاورزی و تولید گندم در شمال غرب کشور شناخته می‌شود؛ اظهار داشت: ‌محدودیتی در زمینه‌ی زمین، خاک و آب و شرایط اقلیمی نداریم؛ هم اکنون ۱۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در هشترود زیر کشت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، مجید احمدی با بیان این‌که سد سهند ظرفیت عظیم هشترود به شمار می‌رود، گفت: سالانه ۹۰ هزار هکتار در منطقه‌ی گندم کشت می‌شود که رقم خاص گندم به نام «هشترود» در سراسر کشور شناخته شده است، این در حالیست این شهرستان در زمینه‌ی باغداری و تولید گوشت دام و طیور نیز جایگاهی مهم در استان دارد.

احمدی با اشاره به این‌که ۴۳۰ هزار تن تولیدات کشاورزی شهرستان است، افزود: توجه به تکمیل زنجیره‌ی تولید و فرآورده‌های کشاورزی در اولویت است؛ ضمن این‌که در تامین نهاده‌های دامی نیز اقدامات ارزشمندی را پیگیر شده‌ایم، تا جایی که یکی از شرکت‌های دانش بنیان در استان با تولید محصولی دانش بنیان توانسته تحولی عظیم در زمینه تولید خوراک دام به وجود آورد.

وی تشریح کرد: شرکت نانو پیشگامان سهند توانسته از ضایعات کشاورزی با فرمولی غیرشیمیایی و بدون استفاده از سموم، محصولی دانش بنیان تولید کند که به عنوان غذای کامل دام جایگزین خوراک های متداول دام فعلی شود، این غذای کامل می‌تواند برای گوساله‌های پرواری، بره‌های پرواری و همچنین گاوهای شیرده جایگزین بخشی از قسمت علوفه‌ای جیره مصرفی دام‌ها را تشکیل بدهد.

احمدی افزود: برای اولین بار نتایج استحصال شده در این فناوری تامین نیاز پروتئینی میکروارگانیسم‌های شکمبه و افزایش قابلیت هضم محصول را بیش از پیش نشان داده‌اند.

این غذای کامل دام حاوی منبع خوبی از انرژی و پروتئین و منابع فیبری بوده و هم از لحاظ حفظ چربی شیر، تامین انرژی و تامین پروتئین نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد. این غذای کامل با عمل‌آوری شیمیایی و فیزیکی ضایعات کشاورزی کاملا متفاوت است. غذاهای عمل‌آوری شده شیمیایی قابلیت سنخیت و مقایسه با غذای کامل عمل‌آوری شده با روش‌های بیولوژیکی و تغذیه‌ای نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});