• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد:

صنعت آذربایجان شرقی سال ها مورد بی مهری قرار گرفته است/ راه حل توسعه اقتصادی حذف بروکراسی اداری

  • کد خبر : 65215
  • 12 خرداد 1401 - 15:08
صنعت آذربایجان شرقی سال ها مورد بی مهری قرار گرفته است/ راه حل توسعه اقتصادی حذف بروکراسی اداری
یاز اکو؛ افخم ابراهیمی - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: صنعت آذربایجان شرقی سال ها مورد بی مهری قرار گرفته است و راه حل توسعه اقتصادی حذف بروکراسی اداری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، صابر پرنیان با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی با وجود ظرفیت های بالا و پیشینه بلند خود در حوزه صنعت و تجارت ،سالها مورد بی مهری در تخصیص و تامین منابع مالی قرار گرفته است گفت: استان آذربایجان شرقی نسبت به سهم جمعیتی وضعیت واحدهای صنعتی خود نتوانسته است تسهیلات و منابع مناسب رادریافت و جذب کندو همین امر باعث شد تا شاهد عقب‌ماندگی در بخش صنعت استان باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد:با پیش بینی های انجام شده و تسهیلات مدنظر در سفر استانی رئیس جمهور ، امسال سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با تامین مواد اولیه تامین شود تا واحد ها بتوانند بازار خود را حفظ کنند.

حضور  پررنگ بخش خصوصی در صحنه اقتصاد آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی گفت: صنعت در این استان متکی به بخش خصوصی است و عمده فعالیت و تحرک اقتصادی استان با فعالین اقتصادی بخش خصوصی شکل گرفته است.

صابر پرنیان تصریح کرد: بخش خصوصی آماده است تا با ورود قوی و موثر اقتصاد و صنعت استان و کشور را متحول کند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶ مگا پروژه در استان در حال اجراست که بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: ۸۰۰ واحد صنعتی در مرحله اتمام است که با یک حرکت و حمایت تسهیلاتی می توان آنها را وارد به بهره‌وری رساند‌و

وی با بیان اینکه بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه با وسعت ۱۰۰۸۸ در استان در حال شکل گیری است گفت: این پروژه ارزشمند با استقبال قابل توجه سرمایه‌گذاران روبرو شده است.

جایگاه برتر آذربایجان شرقی در تولید و صادرات

وی گفت: در بسیاری از رسته های صنعت، استان  آذربایجان شرقی ظرفیت بسیار بالایی دارد و به عنوان مقام اول یا مقام برتر در حال ایفای نقش در اقتصاد کشور است.

صابر پرنیان گفت: در حوزه شیرینی و شکلات استان آذربایجان شرقی ۵۰ درصد ظرفیت شیرینی و شکلات کشور را تامین می کند،رتبه برترتولید شیشه کشور با وجود شهرک تخصصی شیشه در استان از دیگر موارد و نمود ظرفیت های استان درحوزه تولید و صنعت است.

وی گفت:۶۰ درصدکفش چرمی کشور در تبریز تولید می شود و ۳۵ صادرات فرش دستباف کشور از تبریز است.

وی با بیان اینکه تبریز به عنوان شهر خلاق و پایدار فرش دستباف شناخته می شود از ثبت ملی سردرود به عنوان پایتخت تابلو فرش ایران در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت بالای استان در تولید فولاد گفت: ۲۴ درصد، فولاد کشور در تبریز تولید می شود که ۱۵ درصد از آن به کشورهای خارجی صادر می شود و تمامی موارد نشانگر ظرفیت بالای این استان در حوزه فولاد است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا با تدابیر اتخاذ شده در سفر ریاست جمهوری این سفر آغاز تحرک قابل توجه بخش خصوصی باشد.

وی گفت: در بخش تولید با مشکلات در تامین مواد اولیه به خصوص در بخش فولاد و مواد غذایی رو به رو هستیم.

صابر پرنیان از فعالیت ۵۷۰ واحد تولید صنایع غذایی در استان خبر داد و افزود: در حوزه تامین مالی با توجه به اجرایی مردمی سازی یارانه ها واحدهای صنعتی به تسهیلات ۳برابری نیازمندند که امیدواریم در سایه سفر ریاست جمهوری شاهد اتفاقات خوبی برای بخش صنعت استان باشیم.

اتخاد تدابیرجدی برای افزایش صادرات استان

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان آذربایجان شرقی گفت :در حوزه صادرات کشورهای خارجی در طول هشت ماه گذشته با۹ سفیر نشست‌هایی با هدف بررسی و راهکارهای توسعه اقتصادی و صادرات داشتیم و برنامه‌های متعددی برای بازارهای اوراسیا و قفقاز از آذربایجان شرقی مدنظر است.

رتبه ششم آذربایجان شرقی در صادرات کشور

وی تاکید کرد: در حال حاضر آذربایجان شرقی در رتبه ششم صادرات کشور قرار دارد که امیدواریم تا با تمهیدات و اقدامات صورت گرفته تا پایان امسال این رتبه را بهبود ببخشیم.

انگیزه و همت بخش خصوصی در استان آذربایجان شرقی ستودنیست

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هدف و برنامه اصلی بخش خصوصی استان به سمت تولید محصولات دانش بنیان با ارزش افزوده بالاست گفت:  ازدولتمردان و  بخش‌های دولتی خواهشمندیم وارد گود شوند و در کنار واحدهای صنعتی باشند چرا که نمی شود از پشت میز متوجه مشکلات بخش تولید و صنعت شد.

وی تاکید کرد: انگیزه و همت بخش خصوصی در استان آذربایجان شرقی ستودنیست.

حذف بخش نامه ها و بروکراسی اداری راه گشایی تولید و صنعت

صابر پرنیان تاکید کرد :عمده مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی همین بخشنامه ها و دستورالعمل ها و رویکردهای اداری است که ده ها سال در کشور شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد من باور دارم با حل این مشکلات کشور می تواند با تکیه بر ظرفیت ها همت و انگیزه بخش خصوصی بر واحدهای صنعتی خود فعالین اقتصادی و صنعتی خود در تراز سه کشور برتر اقتصاد دنیا قرار گیرد.

وی گفت: عمده درخواست صنعتگران و صاحبان کسب و کار و فعالین اقتصادی حذف موانع و بروکراسی زائد اداری است.

صابر پرنیان گفت: صدور مجوزها در سال ترین شکل و آماده سازی بستر ها توسط دولت در حوزه صنعت موجب می شودفعالین اقتصادی و صنعت با دغدغه کمتری به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد از مراجعات ما در حوزه دستگاه های اجرایی ،توسعه واحدهاست، یعنی بخش خصوصی به دنبال توسعه واحد، افزایش صادرات و  اشتغال است.

صابرپرنیان تاکید کرد:اگر ما بتوانیم به معنای واقعی هفت خوان تولید را که در هفتادسال گذشته مدام با صدور بخشنامه های جدید و مختلف افزوده شده است، کنار بگذاریم مطمئناً این کشور  می تواند رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش بینی شده را شاهد باشد‌.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});