• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
11
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی؛

جوّ روانی عامل صف های طولانی خرید مرغ

  • کد خبر : 6566
  • 18 اسفند 1399 - 11:39
جوّ روانی عامل صف های طولانی خرید مرغ
یاز اکو- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، دلیل تشکیل صف های طولانی برای خرید مرغ را متاثر از فضای روانی حاکم بر جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار یاز اکو، ضمن تکذیب هرگونه کاهش کشتار مرغ در آذربایجان ‌شرقی گفت: متاسفانه ارائه آمار غلط و نادرست رئیس اتحادیه قصابان و مرغ‌فروشان تبریز باعث ایجاد تشویش در اذهان عمومی شده است.

اکبر فتحی ادامه داد: من نه به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی در استان و نه از روی تعصب دستگاهی بلکه به عنوان یک کارشناس باید بگویم که در حال حاضر نه تنها کاهشی در میزان تولید مرغ در استان نداریم بلکه این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: میزان جوجه ریزی در استان آذربایجان شرقی نه تنها کاهش نیافته است بلکه نسبت به سال گذشته حدود ۳۵ درصد افزایش داشته و در حال حاضر در مقایسه با آمار تولید اسفند ماه سال قبل حدود ۴۰۰ هزار قطعه افزایش جوجه ریزی وجود دارد.

فتحی در خصوص آخرین وضعیت قیمت و میزان تولید مرغ در استان گفت: میزان مصرف روزانه گوشت مرغ در استان حدود ۲۳۰ الی ۲۴۰ تن است و همین امروز ۲۷۷ تن کشتار دیروز وارد بازار شده است. بنابراین نباید هیچ گونه کمبودی در عرضه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: علیرغم وجود مرغ به تعداد کافی در بازار، متاسفانه مردم تحت تاثیر شایعات و آمارهای غلط، به دلیل ترس از کمیابی مرغ اقدام به خرید مازاد بر مصرف خود کرده و یخچال و فریزرشان را پر می کنند و همین مساله باعث به هم خوردن توازن بین عرضه و تقاضا می شود.

فتحی بیان کرد: شاید مردم از شنیدن این حرف ناراحت شوند، اما ما به عنوان متولی عرضه مرغ به درستی به وظایف خود عمل کرده ایم و مشکلی در عرضه نداریم، اما مردم نیز باید شیوه و سبک رفتاری خود را در مواجهه با چنین مسائلی تغییر دهند تا شاهد صف های طولانی خرید چه در رابطه با مرغ یا سایر کالاها و اقلام نباشیم.

وی گفت: بر اساس تمهیدات صورت گرفته هر کیلو مرغ در استان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به دست مشتری می رسد، البته شاید در اطراف تبریز که دور از نظارت هستند این قیمت بیشتر باشد و برای همین عده‌ای از اطراف و حواشی تبریز برای خرید مرغ به شهر می آیند.

فتحی با بیان اینکه مردم هیچ گونه نگرانی بابت کمبود مرغ در ایام شب عید نداشته باشند، تاکید کرد: کمبودی در عرضه مرغ شب عید در استان آذربایجان شرقی نداریم و میزان تولید طبق روال تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

ساناز شهابی

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6566

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});